הנהלת "מרכז הרב" לתלמידים: אל תפריעו לנאום נתניהו

לפני נאומו של ראש הממשלה בערב יום ירושלים, הורו בישיבת "מרכז הרב" לתלמידים: לא להפריע לנאום במחיאות כפיים או בקריאות ביניים

חדשות כיפה אורי פולק 02/06/11 12:13 כט באייר התשעא

הנהלת "מרכז הרב" לתלמידים: אל תפריעו לנאום נתניהו
מרכז הרב, צילום: מרכז הרב

כמדי שנה, גם השנה נאם ראש הממשלה בערב יום ירושלים בעצרת המרכזית של ישיבת "מרכז הרב". אלא שהשנה, מחשש להפרעות לנאומו של נתניהו, הנחו רבני הישיבה את התלמידים לכללי התנהגות נוקשים במהלך הנאום החגיגי.

בעלון הישיבה הנחה את התלמידים הרב יעקב שפירא, ראש הישיבה, הנחיות מיוחדות התקפות לעצרת המיוחדת. הרב שפירא קרא לתלמידיו לכבד את הנאום ולא להתפרץ לדברי ראש הממשלה או לנצל אותם למחאה פוליטית בעקבות דבריו של ראש הממשלה בעת מסעו לארה"ב, החודש.

"בישיבה נהגו תמיד להבליט ביום ירושלים את השותפות של התורה עם הנעשה במדינה. יש זמנים לחבק ויש זמנים להרחיק. זה הזמן שצריך לחבק. אתם יכולים לסמוך על שיקול הדעת של הישיבה, שבסופו של דבר זה חיובי מאוד", נכתב בעלון הישיבה. כמו כן נכתב כי "כשבאים אורחים ושורקים להם או מוחאים כפיים כאילו שנמצאים בעצרת - זה לא ראוי לקדושת בית המדרש ולכבודו. זו מולדת חוץ ולא מולדת בית. אפשר לכבד את הדברים בצורה נורמלית".

למרות הנחיות הנהלת הישיבה, נאומו של ראש הממשלה נקטע מספר פעמים על ידי הנוכחים, שמחאו כפיים לדבריו. גורמים מטעם הישיבה ניסו להשתיק את התלמידים במהלך הנאום - ללא הצלחה. עם זאת, בסביבת ראש הממשלה הביעו שביעות רצון מהנאום ב"מרכז הרב", וציינו כי בסך הכל זכה נתניהו לתמיכה משמעותית מהציונות הדתית, ולחיבוק חם לעמדותיו.