הנהגת ההורים בממ"ד הראל ועיירית ירושלים הגיעו להסכמה

ברקת: "גורמים פוליטיים קיצוניים בשני הצדדים ניסו לנצל את המקרה להון פוליטי תוך ליבוי יצרים וניסיון לשסות את המגזרים אלה באלה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/09/16 10:44 ח באלול התשעו

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, והנהגת ההורים של בית הספר ממ"ד הראל שבשכונת רמות גיבשו מתווה מוסכם שיהווה חיזוק לשני בתי הספר שחולקים כרגע את אותו המתחם- ממ"ד הראל ובית הספר החרדי "אוהל רחל".

במסגרת המתווה יחוזק בית הספר ממ"ד הראל בשנים הקרובות בהשקעה של מיליון וחצי ש"ח בתחומים הפיזיים, הפדגוגים והטכנולוגיים שימשיכו לבסס את בית הספר כעוגן מוביל בשכונה. במקביל בית הספר אוהל רחל יורחב וייבנה עבורו אגף חדש הכולל 16 כיתות חדשות ומתקדמות ואולם ספורט רב תכליתי.

באופן זמני, יועברו שתי כיתות מממ"ד הראל לאוהל רחל לשנתיים בלבד. כמו כן הוחלט כי החצר תשותף בין שני בתי הספר, והשימוש בה ייעשה בהחלטה משותפת בין וועדי ההורים. שתי כיתות נוספות עבור בית הספר אוהל רחל יוקמו במבנה סמוך בו מתקיימת בשבתות פעילות של חב"ד. המתווה המוסכם הוא פתרון זמני עד לסיום בניית בית הספר החרדי שכבר תוכנן ותוקצב על ידי העירייה. לאחר הבנייה עירית ירושלים ערבה לכך שהמצב יחזור לקדמותו.

בשבועות האחרונים התחוללה סערה בשכונת רמות בירושלים לאחר שיום לפני פתיחת שנת הלימודים, גילו הורי התלמידים בממ"ד הראל כי העירייה החליטה להעביר אגף שלם ומגרש השייכים לממ"ד הראל אל לבית הספר החרדי "אוהל רחל" שטרם נבנה עבורו מבנה קבע. תלמידי ממ"ד הראל והוריהם יצאו להפגין בכיכר ספרא, השביתו את הלימודים ונלחמו מאז פתיחת שנת הלימודים בהחלטת העירייה.

ראש העיר ניר ברקת אומר כי "המתווה שהגענו אליו מוכיח כי גם בנושאים המאתגרים ביותר ניתן להגיע להסכמות רחבות מהן נהנים כלל הצדדים. אני מחוייב להמשך הצלחתו וחיזוקו של בית הספר כפי שאני מחויב להרחבת בית הספר אוהל רחל שלא אחד על חשבון השני. אני מבקש להודות לסגני ראש העיר חגית משה וצביקה כהן ולחבר מועצת העיר משה ליאון, להנהלת המינהל הקהילתי רמות אלון, ליו"ר וועד ההורים המחוזי פז כהן, וכמובן ליו"ר וועד הורי רמות גלעד כהן ולכל וועד ההורים של ממ"ד הראל על הסיוע בקירוב הלבבות וההירתמות המלאה שסייעה להגיע לפתרון הנכון והמוסכם".

האירועים התרחשו על רקע טענות כי שכונת רמות נתונה להשתלטות חרדית וכי העירייה תורמת למידור והרחקה הציבור הדתי לאומי מהשכונה. ברקת אמר בעניין כי "צר לי שגורמים פוליטיים קיצוניים בשני הצדדים ניסו לנצל את המקרה להון פוליטי תוך ליבוי יצרים וניסיון לשסות את המגזרים אלה באלה".

חגית משה, סגנית ראש העיר, אמרה כי " אני שמחה על ההישג שהוביל ראש העיר בשיתוף פעולה איתי ועם משה לאון שהביא לפתרון אמיתי ומשמעותי לציבור הדתי לאומי בירושלים. ההסכם שהושג הינו הסכם אחראי שמטיב עם ההורים והתלמידים תוך שמירה על המרקם החיים בשכונה ועל מערכת החינוך הדתית לאומית".