המתיישבים נגד דובר צה"ל: "ההודעות הרשמיות מוטות נגדנו"

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, פנה לרמטכ"ל גנץ בדרישה כי יתערב במדיניות חטיבת דובר צה"ל, בטענה כי זו אחראית לסיקור מוטה של מערכות החדשות נגד ההתיישבות ביו"ש

חדשות כיפה אורי פולק 02/05/12 13:43 י באייר התשעב

המתיישבים נגד דובר צה"ל: "ההודעות הרשמיות מוטות נגדנו"
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

ארגוני המתיישבים התאגדו היום (ד') במכתב רשמי נגד מדיניות חטיבת דובר צה"ל, בטענה כי ההודעות לתקשורת אותן מעבירה החטיבה לכתבים הצבאיים ולמערכות התקשורת, מוטות נגדם באופן בוטה.

במכתב שהועבר היום לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, דורשים המתיישבים את התערבותו במה שלטענתם מהווה "דיווח לא הגון לאמצעי התקשורת". במכתב עליו חתום יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, נטען כי "מזה זמן רב אנו טוענים כי הדיווח של אמצעי התקשורת ביחס למתיישבים היהודים ביו"ש הוא מוטה ואינו הגון ובשיחותינו עם הכתבים והעורכים אנו מראים להם באין ספור דוגמאות כיצד כל חשד לכאורה שמתנחל פגע בערבי מקבל בולטות תקשורתית גדולה, בעוד מקרים ברורים של אלימות, ביזה, וונדליזם של ערבים כלפי יהודים אינם זוכים כלל להתייחסות או להתייחסות שולית".

קצובר טוען כי הסיקור המוטה של מערכות התקשורת לוקה בחסר בשל הודעות דובר צה"ל הרשמיות. הוא טוען כי מבירורים שערכו בועד מול כתבי ההתיישבות והצבא, התברר כי גם הם מאשימים את דובר צה"ל באופן הדיווח. "מהכתבים התברר לנו כי כשערבי זורק אבנים על יהודי ביהודה ושומרון הודעת הביפר של דו"צ נראית כך: "אבנים יודו לעבר רכב ישראלי. צה"ל פתח בסריקות" לעומת זאת, כשמתנחלים מיידים אבנים ההודעה נראית כך: "מתיישבים יידו אבנים לעבר רכב פלסטיני. צה"ל פתח בסריקות", טוען קצובר.

"דובר צה"ל רק מחזק את הרושם בציבור כאילו מתיישבי יהודה ושומרון עסוקים כל העת בהצקות לפלשתינים בעוד שכל אירועי הפח"ע כנגד יהודים אין להם פנים, שמות או זהות", כותב קצובר, שקורא לרמטכ"ל להתערב אישית בנושא.

בחטיבת דובר צה"ל מסרו בתגובה לדברים כי "בדובר צה"ל מוחים על הטענות המגמתיות שאינן עולות בקנה אחד עם המציאות. המכתב התקבל בצה"ל, תשובה אליו תימסר כמקובל ישירות לפונה" .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן