המתיישבים מרוצים משר הביטחון החדש: "יעלון הוא ידיד ההתיישבות"

נתניהו הודיע למשה (בוגי) יעלון על מינויו לתפקיד שר הביטחון. אחרי אהוד ברק, שהצר את צעדי המתיישבים ומנע בנייה בשטח, מקווים ביו"ש לעתיד ורוד יותר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/03/13 12:34 ו בניסן התשעג

המתיישבים מרוצים משר הביטחון החדש: "יעלון הוא ידיד ההתיישבות"
יחצ, צילום: יחצ

אחרי תקופת כהונתו של אהוד ברק כשר הביטחון, שהתאפיינה לדעת המתיישבים בלא מעט צעדים שהצרו את הבנייה בהתיישבות והרעו את תנאיהם, מגיעה תקופת כהונתו של רא“ל (במיל‘) משה (בוגי) יעלון. בהתיישבות, כצפוי, חוגגים מהחלטת נתניהו על מינויו, מינוי נוסף שמסתמן בתוך ממשלה ימנית ואוהדת התיישבות.

הבוקר (א‘) נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משה (בוגי) יעלון והודיע לו על המינוי. "בתקופה כה מכרעת לביטחון מדינת ישראל, כשמסביבנו כל האזור סוער, חשוב שבתפקיד הזה יהיה אדם עתיר נסיון כמו משה יעלון. בשמם של כל אזרחי המדינה, אני מאחל לו בהצלחה", אמר נתניהו.

"מצפים שיבטל את האפליה ממנה סובלים היהודים ביו"ש", יעלון (צילום: יחצ)

בועד מתיישבי שומרון ברכו על המינוי. בני קצובר, יו“ר הועד, אמר כי ”יעלון הוא ידיד ההתיישבות ביהודה ושומרון ואנו מאמינים שכהונתו תלווה בתמיכה במתיישבים וביישובים, כפי שנהג בתפקידיו הקודמים בצה"ל ובממשלת ישראל“. בוועד ציינו כי הם ”מצפים כי בהנהגתו יבוטלו מרכיבי האפליה הקשים מהם סובלים היהודים בשומרון ויהודה מידי אגפים וגורמים במערכת הביטחון".

יעלון עצמו אמר היום כי בכוונתו לפעול ככל יכולתו על מנת שצה“ל ומערכת הביטחון יעמדו מוכנים מול האתגרים הביטחוניים. ”לרשות צה"ל, בהנהגתו של הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, עומדים מפקדים מעולים, ערכיים ומנוסים המובילים אותו באחריות ובשיקול דעת, וחיילים אשר מקדישים שנים יקרות ומשמעותיות מחייהם למען ביטחון המדינה. זכות גדולה היא עבורי להיות שר הביטחון של חיילים ומפקדים ראויים שכאלה“, אמר יעלון.