המתיישבים יתבעו דיבה את יונה יהב, שהאשים את תושבי איתמר ב"תג מחיר"

ראש עיריית חיפה אמר בכנס העיתונאים כי "נוער הגבעות ותג מחיר יצאו מאיתמר". דני דיין תקף אותו בחומרה: "אתה חוצפן, מתי ביקרת לאחרונה באיתמר?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/11/12 11:57 כ בחשון התשעג

המתיישבים יתבעו דיבה את יונה יהב, שהאשים את תושבי איתמר ב"תג מחיר"
יחצ, צילום: יחצ

מתיישבי השומרון ויו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, זועמים על דבריו של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אשר בחר אתמול (א') במסגרת "כנס העיתונאים" באילת להשתלח בתושבי איתמר ולהאשים אותם בפעולות "תג מחיר".

יהב אמר בכנס: "מדוע הימין לא יעשה תחקיר ויחקור לעומק איך הוא מוליד עשבים שוטים כמו יגאל עמיר כמו תושבי איתמר? נוער הגבעות יצא מאיתמר, תג מחיר יצא מאיתמר". דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע שהשתתף בפאנל בו אמר יהב את הדברים, תקף אותו בחומרה. "אתה חוצפן! האם הרב אביחי רונצקי הוא פושע? אתה יודע על מה אתה מדבר? מתי ביקרת פעם אחרונה בישוב איתמר? אתה מוציא דיבה".

גם יוסי דגן, דובר המועצה האזורית שומרון, האשים את יהב בהוצאת דיבה ואמר בפומבי כי בכוונתו להגיש תביעת לשון הרע, בשם תושבי איתמר, נגד יהב.

התגובה לא איחרה לבוא. הבוקר שיגר ועד מתיישבי השומרון מכתב התרעה ליהב, בטרם יגיש תביעת דיבה. דגן הסביר היום כי "ישנם גורמים בשמאל ובשמאל הקיצוני שמרגישים כנראה שהכל מותר להם. במשך שנים הכפישו פוליטיקאים ועיתונאים את מאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון והעלילו עליהם עלילת דרך קבע. אז זהו, שאנחנו לא נשתוק יותר. עידן המתנחל הפראייר תם, מאות אלפי המתיישבים לא יהיו יותר אסקופה הנדרסת בפני כל מסית גס רוח. כל הסתה תיענה בתלונה, כל הכפשה תיענה בתביעה. עידן המתנחל הפראייר תם".