המתווה לפיוס בבית היהודי: ריצה משותפת של הרבנים אליהו וסתיו

כדי לפייס את אנשי "תקומה" במפלגה ובמידה וה"דיל" עם ש"ס לא ייצא לפועל עד מחר, ינסו בבית היהודי לתמוך במועמדותם של שני רבנים ראשיים: הרב דוד סתיו והרב שמואל אליהו

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/05/13 09:26 ג בסיון התשעג

המתווה לפיוס בבית היהודי: ריצה משותפת של הרבנים אליהו וסתיו

בבית היהודי מנסים למצוא מוצא שיפייס את המחלוקת הפנימית במפלגה, סביב המרוץ לרבנות הראשית: במפלגה בוחנים אפשרות להריץ שני מועמדים לרבנות הראשית, במידה וה“דיל“ עם ש“ס לא ייצא לפועל עד מחר - האולטימטום שנקבע על ידי המפלגה בשבוע שעבר. במידה וש“ס לא תשתף פעולה וכדי לפתור את המחלוקת הפנימית במפלגה, ”הבית היהודי“ תתמוך בשני מועמדים לרבנות הראשית - הרב דוד סתיו והרב שמואל אליהו.

מאחורי התוכנית עומדת כוונתו של יו“ר המפלגה, נפתלי בנט, לרצות את אנשי ”תקומה“ באמצעות הרצתו של הרב אליהו לתפקיד. הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הוא מבכירי רבני תקומה שכיהן בתפקיד מפתח במהלך האיחוד בין שתי המפלגות ומיזוג ”תקומה“ אל ”הבית היהודי“.

במפלגה מקווים כי הרצתו תסייע באיחוד השורות נוכח הקרע שהתגלע בשבועות האחרונים בין מחנה השר אורי אריאל וסגן השר הרב אלי בן דהן, לבין בנט, ח“כ איילת שקד והשר אורי אורבך. כמו כן ישמש המהלך לריצויו של הרב דב ליאור, שכבר הספיק למתוח ביקורת על התנהלותו של בנט בסוגיית המרוץ לרבנות הראשית והצהיר כי ”תהיה מלחמה על הרבנות“.

הרב אליהו עצמו לא הצהיר באופן רשמי על כוונותיו ביחס לרבנות הראשית, אך מקורביו אומרים היום לכיפה כי הוא בהחלט מוצא עצמו ראוי לתפקיד וכי יבחן את ההצעה במידה והיא תעלה על הפרק.