המשרד לשירותי דת יצמצם את מספר המועצות הדתיות בשנת 2014

כך הוחלט במסגרת אישור יעדי העבודה לשנה הבאה. תוכנית העבודה מעלה את היעילות, המהירות והנגישות כיעדים מרכזיים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 15:52 כג בחשון התשעד

המשרד לשירותי דת יצמצם את מספר המועצות הדתיות בשנת 2014
יחצ, צילום: יחצ

במשרד לשירותי דת אישרו היום (א‘) שורה של יעדים לביצוע לקראת שנת העבודה הבאה - 2014. תוכנית העבודה תקדם את היעילות, המהירות והנגישות של המועצות הדתיות, כיעדים מרכזיים של המשרד.

בין היתר הוזכר הצורך בצמצום מספר המועצות הדתיות, מינוי ראשי מועצות דתיות מקצועיים כתחליף למינוי פוליטי, הטמעת מערכת מחושב חדשה ואחידה לכלל המועצות הדתיות המאפשרת קשר ביניהן ועם המשרד, שיפור החזות הפיזית של המועצות הדתיות וכן, הסדרת תקנים,קידום עובדים והדרכות מקצועיות.

עם הקמת הממשלה החדשה נוספו למשרד הגופים החדשים: הרבנות הראשית לישראל כיחידת סמך, מערך הגיור, אגף המקומות הקדושים והמנהלה לזהות יהודית הנמצאת בשלבי הקמה.

עוד דובר על שיפור מעמד הרבנות בישראל תוך מינוי רבני ערים, רבנים בהתיישבות ורבני קהילות לצד הטיפול בנושא רבני השכונות, ייעול ושיפור מערך הקבורה בשגרה ובחירום, חיודש פני הכשרות בישראל.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר כי ”אנו הופכים את מערכת שירותי הדת לטובה, עדכנית ומקצועית יותר, כפי שהבטחנו לציבור עם כניסתי למשרד. מהלך זה הוא הגשמה של החזון להפוך את המשרד לסיירת אהבת ישראל שמעניקה שירותי דת מאירי פנים וידידותיים. בהגשמת החזון, אנו משתמשים בכלל הכלים העומדים לרשותנו, מחקיקת חוקים וכלה בשימוש בכלים הטכנולוגיים העדכניים ביותר. כבר מחר יעבור חוק פתיחת אזורי רישום לנישואין שתגובה במערכת מיחשוב ייעודית שיצרנו, ואז כל איש ואישה יוכלו לבחור רב אצלו יירשמו לנישואין“.

מנכ"ל המשרד אלחנן גלט הוסיף כי ”תוכנית העבודה היא אבן דרך משמעותית בשיפור שירותי הדת והפיכתם לידידותיים ומאירי פנים וכן - מקצועיים ומשופרים. המשרד עובר בימים אלו מהפכה של ממש בקצב העבודה, בתפיסה היצירתית ובחשיבה“.