המשרד לשירותי דת יבנה מבני דת שישתמשו בטכנולוגיות ירוקות

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן מקדם הקמת מבני דת כגון מקוואות אשר ישתמשו בטכנולוגיות ירוקות במטרה להפחית את זיהום האוויר ולחסוך בעלויות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/05/14 14:45 יט באייר התשעד

המשרד לשירותי דת יבנה מבני דת שישתמשו בטכנולוגיות ירוקות
המשרד לשירותי דת, צילום: המשרד לשירותי דת

המשרד לשירותי דת מקדם בניית מבני דת אשר ישתמשו בטכנולוגיות ירוקות כגון אנרגיה סולארית, במטרה להפחית את זיהום האוויר ולחסוך בעלויות. בין היתר ישתמשו מקוואות במים שיחוממו על ידי אנרגיה סולארית.

במקווה רש"י בראש העין אשר מופעל על ידי ראש המועצה והאחראי על המקוואות הדתית שמעון חזן, כבר משתמשים בטכנולוגיה מסוג זה המופעלת על-ידי חברת ח"ן חימום, בעזרתה מחממים את רוב המים בבורות הטבילה ובמי המקלחות. בנוסף לכך מגבים את מערכת חימום המים במקווה רש"י גם בגפ"מ הידוע כגז בישול. שילוב זה מביא לחיסכון בעלויות ולחיסכון בזיהום אויר.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, שמוביל את השינויים החדשים בעזרת אנשי המקצוע במשרד לשירותי דת ואת המעבר לאנרגיה ירוקה אומר כי במבני הדת החדשים שנבנים, יינתן דגש על הנושא של אנרגיה חסכונית ומזהמת פחות. "מהלך זה הוא חלק מהמגמה לייעל ולשפר את שירותי הדת בכל התחומים."

בן דהן שיבח את היוזמה והיזמות של המועצה הדתית בראש העין ואמר כי מטרתו היא להפוך את שירותי הדת לחדשניים יותר וידידותיים יותר גם בנושא איכות הסביבה ולמניעת זיהום אוויר ובנוסף להביא לחיסכון בעלויות מידי שנה בתקציב שירותי הדת שאותו יוכלו להפנות להוספת שירותים חדשים ולהגדלת סל שירותי הדת לכל אזרח.

לדברי זאב גרוס, יועץ בתחום האנרגיה "במדינת ישראל מותקנות מערכות אנרגיה סולארית בטכנולוגיית CSP בהיקף של כ- 3,000 מגהוואט וזאת הודות לחיוב הדבר על פי חוק משנת 1986".