המשרד לשירותי דת החל בהקמת המנהלת לזהות יהודית

המנהלת החדשה תפעל תחת המשרד לשירותי דת והיא תעסוק, בין היתר, גם בפעילות חינוכית באוניברסיטאות ובקמפוסים ובהכשרת מדריכים לזהות יהודית

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/09/13 15:57 כז באלול התשעג

המשרד לשירותי דת החל בהקמת המנהלת לזהות יהודית
יחצ בני עקיבא, צילום: יחצ בני עקיבא

עם אישור הממשלה אתמול (א‘), החל המשרד לשירותי דת לפעול לשם הקמת מנהלה לזהות יהודית. המנהלה תפעל ותקדם פרויקטים שונים בציבורים שונים לשם הטמעת וחיזוק הזהות היהודית. המנהלה תפעל כחלק מהמשרד לשירותי דת ולא כיחידת סמך. למנהלה יתוקצב סכום שנתי לפעילות וכן, לתמיכות בפעילות קיימת.

יעדי המנהלה הם בניית תשתית ארגונית שתאפשר לכל ישראלי להיפגש עם מקורות המורשת היהודית באופן נגיש, מעניין ומשמעותי, הקמת תשתית ארגונית למפעלים חינוכיים וקהילתיים שיעסקו ביצירת מפגש משמעותי של הציבור הרחב עם המורשת והמסורת, פיתוח וטיפול חשיבה מנהיגותית בקרב גופים ציבוריים ופרטיים על בסיס עקרונות המורשת והתרבות הישראלית, וכן העלאת נושא הזהות היהודית לשיח ציבורי.

בשלב זה נמסר מהמשרד לשירותי דת כי המנהלה החדשה תעסוק בין היתר במיזם בר-מצווה, בפעילות חינוכית באוניברסיטאות ובקמפוסים ובהכשרת מדריכים לזהות יהודית.

”תפקידה של המנהלה יהיה להוות תשובה מצוינת לתופעות פוסט ציוניות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות ומבוססות פעמים רבות על החלשת הזהות היהודית שלנו“, ציין השר נפתלי בנט. סגן השר הרב אלי בן דהן הוסיף כי המנהלת החדשה ”תהווה כלי להנגשת שירותי הדת והמסורת היהודית לכלל הציבור הישראלי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן