המשרד לשירותי דת אסר על עובדיו כל מעורבות בבחירות המקומיות

ברענון הנחיות ששיגר מנכ"ל המשרד, אלחנן גלט, הובהר לעובדים - בהם ראשי מועצות דתיות ורבנים - כי חלק עליהם איסור לנקוט עמדה פוליטית, לתמוך או לסייע לאישים או מפלגות המתמודדים בבחירות המקומיות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/10/13 12:56 כח בתשרי התשעד

המשרד לשירותי דת אסר על עובדיו כל מעורבות בבחירות המקומיות
אתר מרכז ישיבות בני עקיבא, צילום: אתר מרכז ישיבות בני עקיבא

מנכ“ל המשרד לשירותי דת, אלחנן גלט, שיגר היום (ד‘) רענון הנחיות דחוף להתנהלות בתקופת הבחירות המקומיות, שהועבר לידי כלל עובדי המועצות הדתיות, רבני השכונות ורבני הערים.

במכתבו של גלט, שהגיע לידי כיפה, הוא מזהיר את אנשי המועצות הדתיות מכל לקיחת חלק פוליטי בבחירות. ”חל אפוא איסור על עשיית שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בעקיפין או במישרין, בכספי המועצה הדתית או בנכסיה“, מבהיר גלט, ”בכלל זה חל איסור על הוצאות פרסומים שיש בהם תעמולת בחירות. איסור זה משתרע על פרסום מכל סוג שהוא, לרבות דברי דפוס, מודעות בעיתונות הכתובה או האלקטרונית ופרסום באינטרנט“.

עוד הבהיר גלט כי חל איסור על עריכת אסיפה, הרצאה, כינוס, חוג בית או פעילות דומה מטעם רשימה או על בסיס של השתייכות מפלגתית או פעילות בעלת אופי מפלגתי במשרדי המועצה הדתית. לדבריו, עובדי המועצות הדתיות ”מחוייבים לשמור על תדמית ניטרלית שאינה משועבדת להשקפת עולם פוליטית מוגדרת. הדבר נגזר מהמבנה הא-פוליטי של השירות הציבורי בישראל ועומד בבסיסו“.

כיוון שכך, גלט הזכיר לעובדים כי חל עליהם איסור להיות חברים בהנהלה פעילה של מפלגה או של גוף פוליטי, לארגן אסיפה פומבית בעלת אופי פוליטי, לשבת בשולחן הנשיאות של אסיפה כאמור ולנאום בה. עוד נקבע כי עובד הציבור לא יעסוק בכל פעילות מפלגתית בזמן עבודתו או במקום עבודתו, לא ינצל את מעמדו הרשמי למטרות פוליטיות ולא ינסה להשפיע על השקפותיהם הפוליטיות של הכפופים לו או הבאים במגע עימו בקשר לתפקידו. כן חל איסור על עובד הציבור לאסוף כספים עבור מפלגה או גוף ציבורי כלשהו.

בהנחיות של גלט הובהר כי האיסור תקף גם על ”ניסיון להשפיע פוליטית על עובדים אחרים כפופים לו או על אחרים הבאים במגע עימו בקשר עם עבודתו במועצה“.