המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: מצב האסירים תקין

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, שביקר את עצורי דומא טוען כי הדברים שפורסמו בפומבי אינם מדוייקים וכי מצבם הפיזי והנפשי של האסירים תקין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/12/15 14:15 יח בטבת התשעו

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: מצב האסירים תקין
shutterstock, צילום: shutterstock

המשנה ליועמ"ש רז ניזרי שביקר את עצורי דומא טוען כי קיים פער משמעותי בין הטענות ששמע ישירות מפיהם של העצורים ובין חלק ממה שנטען בשמם בפומבי. נזרי שביקר אותם בתחילת השבוע עורר את חמתם של עו"ד של העצירים שלא דווח להם מראש על הביקור כנדרש בחוק.

"כבר עתה אוכל לציין כי התרשמותנו היא שמצבם הפיזי והנפשי של העצורים תקין, וכי יש פער משמעותי בין טענות ששמענו ישירות מפיהם ובין החלק ממה שנטען בשמם בפומבי. הטענות והתלונות שהועלו ותועדו על ידינו ויועברו גם למבת"ן", כתב נזרי בדו"ח שפורסם היום.

נזרי ציין, כי חלק מהעצורים גם הגישו בקשות שונות שהועברו על ידו לטיפול הגורמים הרלוונטיים כמקובל במקרים דומים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב למכתבו של המשנה ליועמ"ש רז ניזרי ואמר: "מכתבו של המשנה ליועמ"ש הודלף עוד בטרם הונח על שולחננו. בדבריו ממשיך מר נזרי בשימוש פסול של מסרים שהונחה לומר כדי לכסות על האלימות שהופעלה באישורו".

קידר שב והביע את כעסו על הביקור הלא רשמי ואמר, "מטרתם של המבקרים הרשמיים נועדה לצרכים אחרים והופעתו של מר נזרי בצורה לא מתואמת אצל החשודים נעשתה כהמשך “הכשרת השרץ“ של שימוש באלימות, דבר הפסול לפי כל דין ואמנה", דברי עו"ד קידר.