המשנה ליועמ"ש: "לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים בקבר הרב יוסף"

עו"ד דינה זילבר התייחסה לדרישת הרב יצחק יוסף שביקש להפריד בין נשים לגברים, והציתה ויכוח עם אחותו עדינה בר שלום, ואמרה שצעד כזה לא מתוכנן.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 27/01/16 09:30 יז בשבט התשעו

המשנה ליועמ"ש: "לא תהיה הפרדה בין נשים לגברים בקבר הרב יוסף"
cc by Alloni, צילום: cc by Alloni

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, התייחסה השבוע לדרישת הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף להציב הפרדה בין גברים לנשים באזור קברו של אביו בבית העלמין סנהדריה בירושלים. כך פורסם הבוקר (ד') באתר וואלה. זילבר כתבה כי בבירור שערכה, ראתה שאין הפרדה מגדרית בבית העלמין ליד קברו של הרב וטענה כי אין צורך לעשות זאת.

שנתיים לאחר מותו של הרב, לפני כשלושה חודשים נחשף ויכוח בין ילדיו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף. במסמך דרש הרב הראשי יוסף להציב "מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן".

בהמשך, ציין הרב הראשי הספרדי, בנו של הרב עובדיה יוסף, כי יש להתעלם מטענות אחיותיו, בהן עדינה בר שלום, שמתנגדות להפרדה המגדרית מעל הקבר. "אבקש שלא לנצל את הטענות מאיזה בודדים מבנות המשפחה, משום שצריך להתייחס רק לכל הבנים, ממשיכי דרכו".

במכתב התגובה לדבריו של הרב הראשי הספרדי כיום, כתבה עו"ד זילבר: "חברות קדישא כפופות להוראות חוזר המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת בעניין טקס הלוויה, ובכללן האיסור להנהיג הפרדה בין גברים לנשים במהלך טקס הלוויה על שלביו השונים".

בהמשך אף ציינה זילבר כי "לאחרונה, בהנחייתנו, פרסם המשרד לשירותי דת הודעה בדבר איסור הדרת נשים בבתי עלמין בהתאם להוראת חוזר המנכ"ל. צוין בפרסום כי כל אדם הנתקל בהתנהלות שיש בה משום הדרת נשים כאמור מתבקש לפנות לגורם המוסמך לעניין זה במשרד לשירותי דת".