המשנה ליועמ"ש: אם יתרבו מקרי הטרור היהודי, נצטרך לחשוב על הריסת בתים של יהודים

בלעדי: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, לא שולל הריסת בתי מחבלים יהודים. כרגע 99% ממקרי הטרור עושים ערבים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/01/16 06:20 כט בטבת התשעו

המשנה ליועמ"ש: אם יתרבו מקרי הטרור היהודי, נצטרך לחשוב על הריסת בתים של יהודים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סטודנטים באוניברסיטת בר אילן, פגשו במהלך השבת את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שסיפר על תפקידו ועבודתו תוך כדי שהוא מתייחס לפרשה האחרונה והמסעירה של הטרור היהודי - ההצתה בכפר דומא.

עו"ד נזרי טען כי העצורים שנגדם הוגש כתב אישום, בינהם עמירם בן אוליאל, אכן אשמים במעשה ההצתה, על אף שהודעתם הוצאה דרך עינויים. כנשאל האם עדותם קבילה בבית המשפט, אמר נזרי כי הודאתם במעשה הרצח אינה תלויה בעינויים שהם עברו, והוסיף כי העצורים לא עברו עינויים קשים.

"אני דיברתי עם העצורים בפרשת דומא. אין ספק כי יש פער גדול בין מה שעורכי הדין של הנערים סיפרו לבין מה שאני שמעתי כאשר אני פגשתי אותם. הם לא עברו עינויים בסגנון מיטות סדום כמו שרבנים טענו". עוד הוסיף נזרי כי "לעורכי הדין של העצורים יש אינטרס להגזים בעדויות בשביל להסב את תשומת הלב של התקשורת לעבודתם".

כשנשאל האם חבורת 'המרד' מהווה סכנה למדינת ישראל, הסביר כי ככל הנראה שמונים חברי הקבוצה לא מהווים סכנה קיומית למדינת ישראל, אך גם ארגוני הטרור לא - ובכל זאת ישראל פועלת ביד קשה על מנת לעצור אותם.

המשנה הפתיע את הסטודנטים כשהאשים את אנשי 'תג מחיר' שידיהם מלאו גם בדמם של יהודים, היות והוא מגביר את הניסיונות לבצע פיגועי טרור "מי שמתכנן להרוג ערבי, שופך גם דם של יהודי", בכך טען כי טרור יהודי מעודד את פעילותם של ארגוני הטרור הערבים.

נזרי סיפר כי כאדם דתי ישנן התנגשויות רבות בין עולם הערכים שלו, לבין העולם המשפטי אך לרוב כאשר ישנה התנגשות הוא רואה את עצמו יותר כ"חייל בשירות הממלכה" - "אין לי כיפה שקופה, אבל אני רואה את עצמי יותר כפקיד בשירות המדינה ואני מציית לפקודות שאני מקבל".

אם יתרבו מקרי הטרור היהודי נצטרך לחשוב האם נסכים גם להרוס בתים של מחבלים יהודים

נזרי טען כי כיועץ משפטי הוא בעד הריסת בתי מחבלים מכיוון ש"99 אחוז ממקרי הטרור עושים ערבים, אבל ההריסה תתבצע רק בשביל ליצור הרתעה נגד המפגע הבא" אך לדעתו אם יתרבו מקרי הטרור היהודי "נצטרך לחשוב האם נסכים גם להרוס בתים של מחבלים יהודים במקביל".

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי עמירם בן אוליאל, בן 21 מירושלים, הוא הנאשם המרכזי במעשה הרצח של בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. זאת לאחר חודש אינטנסיבי של חקירות השב"כ והמשטרה. הוריו של אוליאל יצאו בהודעה ואמרו כי הם המומים ומזועזעים מהחדשות המיוחסות נגד בנם: "אנו מאמינים בחפותו של בננו שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללויות הקשות, אותם עבר במהלך השבועות בהם נחקר".