המשטרה עיכבה שני חשודים בתקיפת רבני העיר חדרה

הרבנים הותקפו במהלך עימות שהתפתח בעת שהגיעו על מנת לבדוק מקווה טהרה הפועל בעיר, כחלק מהמאבק המתנהל בין רבני העיר לבין ראשי המועצה הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 18/04/12 09:12 כו בניסן התשעב

המשטרה עיכבה שני חשודים בתקיפת רבני העיר חדרה
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

משטרת ישראל עיכבה אתמול (ג') שני חשודים בתקיפת רבני העיר חדרה, זאת לאחר עימות שהתפתח בעת ששני הרבנים הגיעו על מנת לבדוק מקווה טהרה הפועל בעיר.

האירוע המביש הינו נקודת שפל במהלך המאבק סביב שירותי הדת בעיר, המתנהל בחודשים האחרונים. כבר לפני חג הפסח החליטו הממונים על המועצה הדתית בעיר, עו"ד יאיר גבאי ויהודה כהן, להציב מחסומים ולגבות תשלום בכניסה למקוואות בעיר. רבני העיר, הרב שמעון ביטון והרב דוד ורנר, התנגדו למהלך בטענה כי הוא מרחיק רבים המעוניינים לטבול ולהיטהר. גם הבלניות הצטרפו לעמדתם של הרבנים וטענו כי מאז התקנת המחסומים חלה ירידה דראסטית במספר הטובלות במקוואות.

כפועל יוצא בחרו רבני העיר לפנות לראש עיריית חדרה, חיים אביטן, כדי שיתערב בסוגיה. אביטן החליט להורות למועצה הדתית לפרק את המחסומים ולבטל את עניין התשלום במקוואות, מיד לאחר הפסח.

מאחר ועד השבוע לא יושמה החלטתו של אביטן, שלח ראש העיר פקחים שיסירו את המחסומים בהוראתו. אל הפקחים התלוו גם רבני העיר, שהגיעו איתם אל חלק מן המקוואות. אלא שאתמול התפתח עימות בין ראשי המועצה הדתית לבין הרבנים ושניים מנציגי משרד הדתות, כשעל פי עדות מצד אחד הנוכחים במקום, בכיר במועצה אמר לאחד הרבנים שהיה במקום "אני אחסל אותך פעם אחת ולתמיד".

המשטרה עצרה את החשודים לחקירה שנמשכה מספר שעות. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "שני העצורים עוכבו לחקירת נסיבות האירוע ותחליט בתום החקירה לגבי מעצרם".