המשטרה סיימה את חקירת עובדי המועצה הדתית בחיפה

מהמשטרה נמסר כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה נגד שניים מהעובדים במועצה הדתית חיפה שהתנכלו למעל 100 זוגות שנרשמו לנישואין דרך צהר ושינו את פרטיהם במזיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/04/16 15:56 יב בניסן התשעו

היום (ד') נמסר כי יחידה ארצית של המשטרה סיימה חקירת חשד לכך ששני עובדים במחלקת נישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר, ביצעו עבירות מרמה והפרת אמונים בהקשר לרישום לנישואין עבור למעלה ממאה זוגות שביקשו להינשא באמצעות ארגון ״צוהר״.

ראשיתה של החקירה בתלונת ארגון ״צהר״, בה נטען כי גורמים במועצה הדתית חיפה פועלים באופן שיטתי לפגיעה בבני זוג הנרשמים לנישואין באמצעות רבני ״צהר״, בין היתר באמצעות רישומים כוזבים באשר לפרטיהם האישיים של הפונים. על פי התלונה פעלו החשודים באופן זה בלמעלה ממאה בקשות לרישום נישואין.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה שני עובדים ממחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה, אחד מהם בכיר. כמו כן נגבו עדויות, נתפשו מסמכים ובוצעו פעולות חקירה מגוונות.

ממצאי החקירה ביססו את החשד כי על רקע התנגדות לדרכה של ״צוהר״, רשם עובד מחלקת הנישואין במועצה הדתית חיפה באופן שיטתי פרטים כוזבים בנוגע למצבם האישי של עשרות זוגות אשר ביקשו להירשם לנישואין באמצעות רבני ״צוהר״, כגון, שהם נשואים כבר וכדומה, זאת תוך שבכיר במחלקה מעלים עין מהידיעה בדבר הרישומים ואינו פועל למניעת המעשה.

בסיומה של החקירה, התגבשה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי שני החשודים, עובדי המועצה הדתית בחיפה. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לעיון והחלטה.

מארגון רבני צהר נמסר ל'כיפה': "ארגון רבני צהר מברך את משטרת ישראל על הפעילות המהירה והחשובה. מיצוי ההליכים עם העבריינים הוא חשוב על מנת לבער את נגע השחיתות ולהחזיר האמון של שירותי הדת לכלל הציבור הישראלי. צר לנו כי מיעוט מבאיש את ריח היהדות וגורם נזק לכלל עם ישראל".