המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב שלמה שלוש, רבה של חיפה

המשטרה טוענת כי גיבשה נגד הרב תשתית ראייתית בביצוע לכאורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/04/13 18:10 יא באייר התשעג

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב שלמה שלוש, רבה של חיפה
ערוץ 10, צילום: ערוץ 10

המשטרה ממליצה היום (א‘) להעמיד לדין את הרב שלמה שלוש, רבה הראשי של חיפה, לאחר שגיבשה נגדו תשתית ראייתית בביצוע לכאורה של עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות.

החלטת המשטרה התקבלה לאחר השלמת החקירה ביחידת להב 443 במשטרה נגד הרב שלוש, המשמש כאמור כרבה הראשי של חיפה, כמו גם כאב בית הדין בצפון. על פי המשטרה, הרב שלוש חשוד בכך שהעניק לכאורה תעודות כשרות שלא כדין למפעלים שהיו באותה העת תורמים משמעותיים לעמותת ”מורשה“, שבראשה עמד הרב.

עוד חושדת המשטרה כי הרב שלוש עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח. המשטרה טוענת כי הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה הדתית לבינו.

החקירה נגד הרב שלוש החלה כבר בשנת 2010 בעקבות תחקיר ”ידיעות אחרונות“ ותלונת ”המרכז לפלורליזם יהודי“ נגד הרב, כמו גם דו“ח מבקר המדינה לשנת 2008, שהעלה חשדות נגד הרב. בשנת 2012 אישר היועץ המשפטי לממשלה לחקור תחת אזהרה את הרב שלוש, וזאת לאחר שהיועץ המשפטי בחן את החומר שהוצג בפניו נגד הרב שלוש.

בפרקליטות מחוז צפון יבחנו את ממצאי החקירה שהועברו היום, כשבתקופה הקרובה תתקבל הכרעה האם להגיש נגד הרב שלוש כתב אישום.