המשטרה מודה: הוואקף מבצע עבודות באבן השתייה כבר 6 שנים

ארגוני המקדש פנו למפכ"ל המשטרה בדרישה להפסיק לאלתר את חילול הר הבית, באמצעות עבודות התשתית שמבצע במקום הוואקף המוסלמי. "המשטרה מאפשרת את חילול המקום", נטען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/07/12 15:48 כב בתמוז התשעב

המשטרה מודה: הוואקף מבצע עבודות באבן השתייה כבר 6 שנים
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

משטרת ישראל מודה היום (ה') כי הוואקף המוסלמי מבצע עבודות תשתית בלב לבו של הר הבית, באבן השתייה, זה למעלה משש שנים.

בפנייה שהגישו ארגוני המקדש למפכ"ל המשטרה לפני כשבועיים, נוכח הגילויים על עבודות הוואקף בכיפת הסלע, המבוצעות בהנחת פיגומים, כלי עבודה ופסולת על אבן השתייה המקודש שבמרכזו, השיבו במשטרה כי "העבודות המבוצעות על ידי הוואקף בכיפת הסלע החלו כבר לפני למעלה משש שנים. הן מבוצעות באישור רשות העתיקות ותחת פיקוחה. עוד הוא טוען, כי במהלך העבודה לא נעשתה כל פגיעה באבן השתייה".

ארגוני המקדש הגיבו בחריפות על תשובת המשטרה ודרשו להפסיק את חילול המקום הקדוש. בתגובתו אל המשטרה מאשים פרקליטם של אירגוני המקדש עורך הדין אביעד ויסולי את המפכ"ל, בהתייחסות מקוממת, מחרידה, ואף לא נכונה מאחר ורשות העתיקות מכחישה לחלוטין את אישורה ופיקוחה על העבודות בהר. "תגובתך גם מצביעה על זלזול תהומי של משטרת ישראל, ושלך כקצין העומד בראשה, במקום הקדוש ביותר לעם היהודי", כותב ויסולי.

ארגוני המקדש מבקשים ממפכ"ל המשטרה "לכנס בהקדם האפשרי את צוות הר הבית של המשטרה בראשותך, ביחד עם נציגות רבני הר-הבית (ובראשם הרב ישראל אריאל שליט"א) ותנועות הר הבית והמקדש, על מנת שתובהר לכם מידת קדושתו של הר הבית לעם היהודי". עוד נטען כי "התמונות המזעזעות של חילול אבן השתייה, ביחד עם תגובתך, מצביעות על כך שזלזול ובורות בנושא הר הבית וקודשי ישראל, הובילה את משטרת ישראל לאפשר את חילולו חסר התקדים של המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ולכשל מהותי באחריותה לאכיפת חוק השמירה על המקומות הקדושים".