המשטרה: טרם קבענו חד משמעית כי הרב טלבי התאבד

בדיון שקיימה ועדת הפנים של הכנסת קבע נציג המשטרה כי נסיבות מותו של הרב משה טלבי ז"ל עדיין נתונות לחקירה, בשאלה אם מדובר ברצח או התאבדות

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 13:48 ט בתמוז התשעא

המשטרה: טרם קבענו חד משמעית כי הרב טלבי התאבד
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (ב') בנסיבות מותו של הרב משה טלבי ז"ל, שטרם הובהרו על ידי המשטרה. במהלך הדיון האשימו בני משפחת טלבי את המשטרה בכך שהם הרסו את חייהם במהלך חקירת האירוע ומסקנותיה, עד כה.

כפי שדווח בכיפה במהלך החודשיים האחרונים. צוות הזיהוי הפלילי של משטרת מחוז יהודה ושומרון קבע כבר בזירת האירוע הראשונית כי מדובר ככל הנראה בהתאבדות. זה גם הכיוון אותו אימצה המשטרה ככיוון מרכזי בחקירתה את האירוע. ואולם, בני משפחת טלבי משוכנעים כי לרב טלבי לא הייתה סיבה להתאבד וכי בעיניהם מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

אלמנתו של הרב טלבי ז"ל, ברוריה טלבי, אמרה במהלך הדיון כי המשפחה נאלצה לעקור את מקום מגוריה בגולן, שם התגוררו כעשרים שנה, זאת בשל עמדת המשטרה כי מותו של הרב טלבי הוא ככל הנראה התאבדות. "חיינו הפכו לסבל יומיומי ואני דורשת שהמשטרה תודיע קבל עם ועדה שלא מדובר היה בהתאבדות. בעלי היה אדם נורמטיבי, שמח ובריא", אמרה.

בני משפחה נוספים תקפו את התנהלות המשטרה בנושא וקראו כי "דמיו של הרב טלבי זועקים מהאדמה. עבודת המשטרה היא התרשלות, כיצד ייתכן שכך מתנהגים? המשטרה פגעה במשפחה פגיעה אנושה".

נציג המשטרה בדיון, סנ"צ נובי דובוב, ראש ענף חקירות במחוז ש"י, טען בתוקף כי המשטרה מעולם לא קבעה כי דבר מותו של הרב טלבי הוא התאבדות. "מעולם לא קבענו חד משמעית שהרב טלבי התאבד", קבע.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמנון כהן, אמר בסיכום הדיון כי "ההודעה החפוזה שנמסרה למשפחה ולתקשורת הוא מחדל חמור ודרושה הבהרה על כך ושינוי הנהלים".

ח"כ ציפי חוטובלי ציינה כי לאירוע הרצח ישנן השלכות ציבוריות ולא רק משפחתיות "הזעזוע של רצח הרב טלבי הוא לא רק של המשפחה. זו שערורייה שבתוך כרבע שעה הופך רצח, ע"י המשטרה, להתאבדות. העובדות מצביעות על רצח והמשטרה מתעלמת מהממצאים, במקרה הטוב מדובר ברשלנות פושעת. המשטרה צריכה לספק תשובות ברורות למשפחה ולכלל הציבור בישראל".