המשטרה הצבאית הזהירה את יועצו של בנט

רז קיל פרסם פוסט בפייסבוק הכולל פרטים אודות הנווטת הדתייה הראשונה של צה"ל. המשטרה הצבאית הורתה לו להסיר מיידית את הפוסט - אחרת יזומן לחקירה. קיל: "צבא של חלם שמהלך אימים על אנשים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/12/12 15:34 יז בטבת התשעג

המשטרה הצבאית הזהירה את יועצו של בנט
דובר צהל, צילום: דובר צהל

יועצו הפוליטי של יו“ר ”הבית היהודי“, רז קיל, המשמש גם כעורך מדור הברנז'ה בעלון "מצב הרוח", פרסם ביום שישי האחרון פוסט בפייסבוק, הכולל פרטים אודות סגן תמר, הנווטת הדתייה הראשונה שסיימה בשבוע שעבר את קורס הטיס. קיל זכה ללייקים ותגובות, אך לא רק מחבריו לפייסבוק - אלא גם מהמשטרה הצבאית שדרשה ממנו להסיר את הפוסט באופן מיידי - ולא, הוא יזומן לחקירה.

במשטרה הצבאית טענו כי קיל פרסם פרטים סודיים החושפים את זהותה של הנווטת הדתייה אולם הוא עצמו טוען "לא חשפתי שום פרט שלא הופיע בעיתונים השונים במשך השבועות האחרונים או שאי אפשר היה להבין מהעיתון". לאחר מכן זכה יועצו של בנט לטלפון הפעם מקצין המשטרה הצבאית שדרש ממנו שלא יעשה זאת בעתיד.

"צבא של חלם", טוען קיל בכעס, "מוציאים לתקשורת את כל הפרטים כדי ליחצן את הצבא ואחר כך כשמבינים שהגזימו בפרטים שהוציאו".

מזה כשלוש שנים שצה"ל ומחלקת ביטחון מידע באגף המודיעין מפעילים מערך לגילוי חומרים מסווגים ברשת החברתית. בצה"ל עושים מאמצים לאתר חיילים מדליפים ואלה נענשים בחומרה אך סיפורי של רז קיל מלמד כי בתקופה האחרונה מבצע הצבא צעדים אף נגד אזרחים.