המשטרה: גובשה תשתית ראייתי לביצוע עבירת הפרת אמונים על ידי בנצי ליברמן

ראש מועצת יש"ע לשעבר, בנצי ליברמן החשוד בפרשיות שונות של הפרת אמונים ימתין להחלטת הפרקליטות האם להעמיד אותו לדין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/03/15 15:29 כא באדר התשעה

המשטרה: גובשה תשתית ראייתי לביצוע עבירת הפרת אמונים על ידי בנצי ליברמן
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה היום כי נתגבשה תשתית ראייתית מספיקה לביצועה של עבירת הפרת אמונים על ידי ראש רשות מקרקעי ישראל, עו"ד בנצי ליברמן, וההחלטה האם להעמיד אותו לדין תתבצע על ידי הפרקליטות בימים הקרובים.

דובר המשטרה הודיע היום כי המשטרה סיימה חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירת הפרת אמונים על ידי עו"ד ברוך צבי בנצי ליברמן, ראש רשות מקרקעי ישראל וחשדות באותו הקשר כלפי מקורבו.

על פי החשד, ליברמן המכהן כמנהל רשות מקרקעי ישראל מאז שנת 2011, פעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו, בכך שקיבל החלטות וקידם עניינים הנוגעים לחברות שונות, כאשר המייצג מטעם אותן חברות שפעל מול ליברמן, הינו חברו ומקורבו.

ליברמן, ראש מועצת יש"ע לשעבר, נחשד בארבע פרשות שונות, בהן לכאורה נמצאו ראיות בנוגע לעברה של הפרת אמונים, בין היתר בקידום מיזם בשכונת רמת אלישיב בלוד, בהארכת זכויות החכירה של על מגדל בית קרדן בתל אביב, ליברמן חשוד בפעולות שונות לזירוז הטיפול בעסקאות נדל"ן של חברת קרדן. בנוגע לקידום תוכניות של קרקעות חברת מלח הארץ בעתלית ובאילת ובפרשה הקשורה לחברה קדישא ולהחלפת שטחים באזור פי גלילות.

ר' אגף החקירות והמודיעין קיבל את עמדת יחידת להב 433, ר' יאח"ה וצוות החקירה כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצועה של עבירת הפרת אמונים על ידי ראש רשות מקרקעי יישראל, בנצי ליברמן וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לסיוע לביצועה של עבירת הפרת אמונים על ידי מקורבו. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה, לקבלת החלטה.