המשטרה איתרה ספר עתיק שנגנב מהמוזיאון היהודי בפראג

דובר המשטרה: "ערב חג הפסח להב 433 יאח״ה משיבה ספר יהודי היסטורי שנגנב מפראג לפני שנים". מדובר בספר הקהילות היהודיות שערכו לא יסולא בפז

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/04/15 16:40 יב בניסן התשעה

המשטרה איתרה ספר עתיק שנגנב מהמוזיאון היהודי בפראג
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

אגף החקירות והמודיעין - להב 433 יאח״ה איתרה הבוקר ספר עתיק בעל משמעות יהודית והיסטורית שנגנב על פי החשד בשנת 2007 מהמוזיאון היהודי בפראג ועיכבה חשודים במעורבות בפרשה.

מדובר בספר הקהילות היהודיות של קהילה יהודית בצ׳כיה, אשר נכתב בין השנים 1835-1860, נגנב על פי החשד ב-30.1.07 מבית כנסת ששייך למשרדי המוזיאון היהודי בפראג. במסגרת שיתוף הפעולה בין רשויות האכיפה ובסיוע חטיבת המודיעין משטרת ישראל, ביצעה להב 433 יאח״ה פעולות חקירה לאיתור הספר והחשודים בגניבתו, לאחר שרשויות צ׳כיה פנו בבקשה לסיוע לאור חשד כי המעורבים לכאורה בגניבתו מתגוררים בישראל.

מאז קבלת הבקשה בוצעו פעולות חקירה ולאחרונה, לאור מידע הנוגע לניסיונות מכירה אינטרנטית של הספר, חודשו המאמצים לאיתורו. הבוקר, הגיעו שוטרי להב 433 יאח״ה לביתו של מנהל ״בית מכירות״ מקוון של פריטי ״יודאיקה״ בפתח תקוה ואיתרו את הספר, שערכו ההיסטורי והדתי לא יסולא בפז וערכו הכספי מוערך בכ-550,000 קרונות צ׳כיות, קרי כ-20,000 יורו.

היחידה עיכבה לחקירה את מנהל ״בית המכירות״ אשר הציע את הספר למכירה וכן 4 חשודים שעל פי החשד היו מעורבים בגניבתו או בסחר בו. כמו כן, ערכה היחידה חיפושים בבתי החשודים. בתום חקירתם ישוחררו החשודים לבתיהם בתנאים מגבילים. בהמשך ייגבו עדויות ממעורבים וייתכנו עיכובים/ מעצרים נוספים. למותר לציין כי מיד לכשיתאפשר הדבר יוחזר הספר לבעליו - המוזיאון היהודי בפראג.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/41201554867.mp4[/embed]

(צילום: חטיבת דוברות המשטרה)