המשטרה אוסרת על נשים אמירת קדיש ו"קדושה" בכותל

במכתב לארגון "נשות הכותל", הזהיר אותן מפקד מחוז ירושלים מלהתפלל קדיש ו"קדושה" ברחבת הכותל המערבי, התעטפות בטלית או קריאה בתורה. ח"כ עליזה לביא: הכותל הפך כלי למלחמות ועימותים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/04/13 14:44 כד בניסן התשעג

המשטרה מזהירה את נשות הכותל מאמירת ”קדיש“ ברחבת הכותל המערבי: היום (ה‘) שיגר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פרינטי, מכתב ליו"ר "נשות הכותל", ענת הופמן, בו הוא מציין כי המשטרה מתכוונת לאכוף במלואה את החלטת בג"ץ בנושא תפילת נשים בכותל המערבי.

על פי ההוראה, שאושרה לדברי פרינטי על ידי בג“ץ, נאסר על נשים לומר "קדיש" ו"קדושה" במניין ברחבת הכותל, להתעטף בטלית או לקרוא בתורה. ”החל מראש החודש הקרוב תמלא משטרת ישראל את חובתה לאכיפת החוק“, הבהיר מפקד מחוז ירושלים, ”ככל שנשות הכותל מבקשות להביא לשינוי בהסדר שנקבע, פתוחה בפניהן הדרך לפנות בעניין זה לגורמים המוסמכים. כל עוד לא שונה ההסדר - יש לנהוג על פי מה שנקבע בפסיקת בית המשפט“.

ח“כ עליזה לביא הגיבה לפניית המשטרה ואמרה היום כי "מרגע שנתקבלה החלטה על ידי המשטרה יש לכבד אותה, אך קשה שלא לתהות מדוע נתבקשה המשטרה לאמץ דווקא עכשיו, החלטה שניתנה בשנת 2005, בקשה שכל מטרתה היא הוספת שמן למדורה. מקרה זה מוכיח שוב שרחבת הכותל הפכה לכלי למלחמות ועימותים בין המחנות השונים, כששני הצדדים בחרו במסלול ההתנגשות ומצב זה לא יכול להימשך. בימים אלו אני פועלת על מנת להסדיר מחדש את רחבת הכותל המערבי, כך שתתאים לכל אחד על פי אמונתו“.