המשא ומתן פוצץ: חילופי האשמות בין בן גביר ושטבון

בבוקר לאחר הטענות לגבי חילוקי דעות קשים בין צוותי המשא ומתן של "יחד" ו"עוצמה יהודית" הסכינים נשלפות. בן גביר מאשים בעקיפין את שטבון בפיצוץ המשא ומתן, שטבון מגיב ואומר: "בן ארי מתעקש לאבד קולות לימין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/15 09:24 ו בשבט התשעה

המשא ומתן פוצץ: חילופי האשמות בין בן גביר ושטבון
דוברות, צילום: דוברות

מי האשם בפיצוץ השיחות בין מפלגת יחד ומפלגת עוצמה יהודית? תלוי את מי שואלים. לאחר שאתמול פורסם ב'כיפה' כי המשא ומתן בין המפלגות על סף פיצוץ, וגורמים בעוצמה יהודית שטענו כי שטבון הוא האשם בכך שהמפלגות לא מתאחדות, הבוקר (ב') הסכינים נשלפות.

גורמים בעוצמה יהודית טוענים כי ברוב הסוגיות נרשמה הסכמה ודאי כאשר הצדדים מודעים לכך שמדובר "בבלוק טכני" ואין זהות בין המפלגות, אלא שבמהלך המשא ומתן הפתיע נציג ממפלגת העם איתנו של ישי וטען כי:"הרביעיה הראשונה "מוצפת" בכיפות סרוגות ואין עוד מקום לעוד כיפה סרוגה ברביעיה הראשונה".

בעוצמה יהודית טוענים כי במצב דברים זה,לא יוכלו להצטרף לבלוק הטכני ומצביעים על יוני שטבון כמי שאחראי למצב. יש לציין כי הגורמים, ביניהם איתמר בן גביר שהתייחס לדברים ברדיו גלי ישראל, סירבו לומר בפה מלא כי מדובר בשטבון ורק ציינו שמדובר ב"חבר כנסת מ'יחד' שאינו אלי ישי, כשחבר הכנסת היחיד מלבד ישי הינו שטבון.

לדברי איתמר בן גביר " הופתענו שבמקום לגלות אחריות אותו ח"כ רץ ממקום למקום, מדליף הדלפות לא נכונות, ומנסה בכוח לפוצץ את המשא ומתן" לדבריהם:"אותו חבר כנסת הפיץ כאילו קיימת חוסר הסכמה בעניין הר הבית אלא שדעותיו של הרב מזוז בנושא הר הבית ידועות, מאוחר יותר אותו גורם תדרך עיתונאים וטען שאין התכנות שד"ר בן ארי יהיה במקום ראלי ברשימה ואף הדליף מתוך ישיבות סגורות- כך לא עושים"

"אנחנו באנו למשא ומתן הזה בהצעות נדיבות מאוד", אמר בן גביר. "לכולם ברור היום שללא הבלוק הטכני ישי לא יעבור את אחוז החסימה, אנחנו הצענו הצעה נדיבה ולמעשה כל אחד אחר במקומנו היה דורש יותר ממקום ראלי אחד ברשימה אלא גם את המקום השני, ולא רק הרביעי - אנחנו אנשי אידיאלוגיה ולא כיסאולוגיה , ולכן התפשרנו על מקומות כפי שעשינו בזמנו עם האיחוד הלאומי".

מנגד, לראשונה יוצא ח"כ יוני שטבון ומתייחס בצורה פומבית לסכסוך בין הצדדים. לדבריו, "לא ניגרר לרמת השיח המנגח הזה. לנו יש אחריות כלפי המחנה הלאומי ולכן כדי להציל את קולותיו האבודים, הצענו לו שריון במקום השישי. חבל שמסרב, מתעקש פעם אחר פעם לאבד קולות לימין. ראוי שמצביעי הימין יידעו זאת ויפנימו, ריצה עצמאית של בן ארי עלולה להביא לממשלת השמאל של ציפי-בוז'י".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן