המרוץ נגד השעון של הח"כ המיועד יהודה גליק

חבר הכנסת החדש יהודה גליק, אמר ל'כיפה' כי הוא צופה שהשבעתו תתקיים כמתוכנן בצהריים. עד אז הוא צריך להספיק להגיע לשגרירות ולבטל את האזרחות האמריקאית שלו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/05/16 21:39 טז באייר התשעו

המרוץ נגד השעון של הח"כ המיועד יהודה גליק

אמש פורסם בחדשות 10, כי ח"כ הנכנס יהודה גליק, לא ייכנס מחר לתפקידו בגלל שהוא עדיין נושא אזרחות אמריקנית, ובשביל לכהן כחבר כנסת, אי אפשר להיות בעל אזרחות זרה. עוד פורסם כי גליק נאלץ לשלם 2,300 דולר בשביל לוותר על האזרחות הכפולה.

גליק אימת את הפרסום ואמר ל'כיפה', לפיו הוא ויתר על הסכום כמו "כל אזרח אמריקני שרוצה לוותר". עם זאת, הוא צופה שהשבעתו תתקיים מחר, ביום רביעי:"ההשבעה שלי אמורה להתקיים מחר ב12:00 בצהריים כמתוכנן, אני אמור להגיע בבוקר לשגרירות ארה"ב, ושם לפני השעה 8:00 בבוקר אמורים לסדר את הפרוצדורה של הויתור על האזרחות. בתקווה ששום דבר לא יתעכב".

גליק סיפר כי הוא מתכונן במרץ לקראת הכניסה לכנסת, וכרגע הוא מחפש אנשי צוות מקצועיים. ראש הלשכה של גליק, הוא אליעזר רודריג, חבר מועצת העיר קריית ארבע:"כרגע אני מחפש 3 עוזרים פרלמנטרים, ואנחנו מראיינים אנשים. אני מחפש אנשים מקצועים ומצויינים שיודעים את המלאכה וכמובן שהם צריכים לשרת את האג'נדה שלי".

בנוגע לסוגיות בהן יתמקד גליק בתפקידו, מלבד הר הבית, הוא מציין כי הוא רוצה לטפל בשסעים שקיימים בישראל:"הדבר שאני מקדם יותר מכל דבר אחר זה דגל האחדות בעם, השיח התרבותי, שיהיה שיח מכבד ומקשיב. שבעיניי זה א' וב' וקשר בין פריפריה למרכז, כל מה שקשור לשסעים שבתוך החברה הישראלית".

גליק הוסיף כי הוא נבחר כנציג של מחוז יש"ע ולכן יקדם את ההתיישבות מעבר לקו הירוק:"כל תחום הכבישים באזור יו"ש, את איכות החיים של התושבים וכל מה שיקדם את ההתיישבות ביהודה ושומרון. בכל מקרה, מבחינתי הכל יונק מהר הבית, כי הוא אמור להיות מרכז השלום של העולם".