המרוץ לרבנות ירושלים: גובר הלחץ על ברקת

ישיבת מועצת העיר הופרעה על ידי קריאות ביניים מצד תושבים שהגיעו כדי להביע מחאה על העיכוב בהליך בחירת הרבנים הראשיים לעיר. חבר מועצת העיר, מאיר תורג‘מן: "ברקת עובד עליכם בעיניים"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/06/13 11:26 כה בסיון התשעג

המרוץ לרבנות ירושלים: גובר הלחץ על ברקת

בעוד בבחירות הרב הראשי לישראל נרשמת רגיעה, בבחירות לרב הראשי לירושלים הלהבות רק עולות וגובר הלחץ על ראש העירייה, ניר ברקת, להניע את הליך הבחירות התקוע. בישיבת מועצת עירייה סוערת השבוע, פנתה אל ברקת חברת המועצה וראש תנועת ”ירושלמים“, ודרשה הבהרות לגבי מחויבות ראש העיר לבחירת רב ציוני דתי והמאמצים שהוא עושה לקדם את הנושא.

ברקת, בתגובה, גלגל את האחריות כלפי סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן ואמר כי "הבחירות לרבנות ירושלים הם באחריות משרד הדתות".

לישיבת המועצה הגיעו מספר תושבי ירושלים, אשר ביקשו לשמוע מה העירייה עושה כדי לקדם את הבחירות לרבנות העיר אשר מתעכבות במשך כעשר שנים. לאחר תגובת ברקת, הוא הסביר כי העירייה ”מנועה מלפעול כיוון שמדובר בתקופת בחירות“. בשלב זה, החלו קריאות מן הקהל אל עבר ברקת הקוראות לו להצטרף לעתירה לבג"ץ שנידונה היום בבג"צ. סדרני העירייה ניגשו אל הקוראים והרגיעו את הרוחות אולם אז חבר המועצה מאיר תורג'מן פנה לעבר התושבים וקרא לעברם "ראש העיר עובד עליכם. הוא לא יעשה כלום. הוא עובד עליכם בעיניים".

פעילי הציונות הדתית שנכחו בישיבת המועצה סיפרו לכיפה כי "מצער אותנו שרחל עזריה היא היחידה במועצה שפועלת לטובת מינוי רב ראשי ציוני דתי, דווקא סיעת המפד"ל בעיירה בראשות דוד הדרי לא עושה מאומה לטובת הנושא. במשך כל ישיבת המועצה ישבו נציגי המפד"ל ופשוט שתקו".

כפי שדווח בכיפה, היום דן בג“ץ בנושא הבחירות לרבנות העיר ירושלים, תוך שהוא מותח ביקורת עקרונית על הסחבת בתהליך - אם כי מבהיר כי הנושא תלוי ועומד עד לבירור עתירה אחרת בבג“ץ, באשר להליכי מינויים של רבני ערים בישראל.