המרוץ לבחירת רב ראשי ספרדי לירושלים: המועמדים מקוששים קולות

הרב שמואל אליהו קיבל את ברכתו של האדמו"ר מגור, הרב עמאר מנסה לחזק את שליטתו בקרב הרבנים הספרדיים והרב אמסלם טוען כי חלק מהגוף הבוחר המזוהה עם הבית היהודי יצביע לו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/10/14 13:55 כ בתשרי התשעה

המרוץ לבחירת רב ראשי ספרדי לירושלים: המועמדים מקוששים קולות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שבוע בלבד לפני הבחירות לראשות רבנות ירושלים, והמרוץ בצד הספרדי במלחמה על כל קול וקול הולך וגובר. ביום שלישי הבא יצביעו 48 חברי הגוף הבוחר על שני התפקידים - רב העיר הספרדי ורב העיר האשכנזי לירושלים ולמרות שבתחילה נראה היה שהמאבק הגדול הוא על תפקיד רב העיר האשכנזי, בימים האחרונים עולה כי דווקא המלחמה הגדולה היא בצד הספרדי.

בעוד הימים נוקפים נפגשו היום שניים מהמועמדים הבולטים במירוץ - הרב שלמה עמאר, הרב שמואל אליהו עם בכירים בעולם החרדי והחרדי המזרחי בניסיון לקבל תמיכה פומבית במועמדותם.

הרב שמואל אליהו נפגש הבוקר (ג') עם האדמו"ר מגור ואמור להיפגש בהמשך היום עם האדמו"ר מבעלז, זאת בניסיון להגדיל את סיכוייו לנצח לאחר שהרב עמאר נאלץ להתחלק בגוש הדתי חילוני בגוף הבוחר יחד עם הרב חיים אמסלם והרב שמואל אליהו. במהלך הפגישה בירך האדמו"ר את הרב אליהו. גורמים חרדים טוענים כי ייתכן כי מתקיימים מגעים לדיל 'לאו-אליהו' במסגרתו יפעלו החרדים לבחירת הרב משה חיים לאו לצד הרב שמואל אליהו. בסביבתו של הרב אליהו דוחים את הטענות על דיל שכזה ואומרים כי לא יפגעו במועמדותו של הרב שטרן לתפקיד רב העיר האשכנזי.

עצם קיומה של הפגישה בבתי האדמורים והרבנים מסמלת את הרב אליהו כמועמד לגיטימי בציבור החרדי. על פי מקורבים לרב אליהו כניסתו של הרב אליהו למירוץ על הרבנות לירושלים החליפה את המומנטום שהיה בלשכתו של הרב שלמה עמאר בדריכות רבה, בעקבות נגיסת הקולות הפה תעבור הדתי לאומי וקבלת התמיכה החרדית. דריכות זן נובעת גם מהמחויבות של ראש העירייה ניר ברקת וסגן שר הדתות למשפחת אליהו וצפויה להפחית את עוצמת התמיכה שלהם ברב עמאר ולהתמקד במועמד הציונות דתית לאומית האשכנזי הרב אריה שטרן.

כאמור, גם הרב עמאר לא טומן ידו בצלחת, והרב הראשי לשעבר נפגש הבוקר (ג') עם הרב צמח מאזוז, מראשי ישיבת 'כיסא רחמים' החרדי ספרדי. הרב מאזוז נשא דברים מול מאות תלמידים ואיחל לרב עמאר "שבעזרת ה' יתברך, נשמע ונתבשר בקרוב על התפקיד של הרב הראשי לירושלים".

הרב מאזוז הפליג בשבחים והוסיף: "מרן הוא 'איש על העדה' לא שייך למגזר מסוים. נכון, הוא אחד מהחרדים כמו כולנו אבל מקרב את כולם לאבינו שבשמיים. מה היה משה רבינו? קיבל את כולם כל אחד ואחד. כולם בנים של מלך מלכי המלכים הקב"ה וזה משה רבינו של הדור הזה"

בינתיים, הרב חיים אמסלם גם הוא לא עוצר, ולטענתו הוא מחזיק עוד מספק קלפים שעלולים להטות את הכף לטובתו. מקורביו הפתיעו הבוקר וטענו כי לרב אמסלם יש תמיכה של חלק מחברי הגוף הבוחר המזוהים עם הבית היהודי כך שהמרוץ עדיין לא נגמר בניצחון של הרב עמאר או הרב אליהו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן