המצטיין של קורס חובלים: מתן חזן, בוגר מכינת "עצם"

חזן, בן 22 ממעלות, כלל לא היה בטוח שהוא מסוגל לעמוד בקורס המאתגר של צה"ל. הרבצ"ר, תא"ל הרב רפי פרץ, שכנע אותו. הערב הוא זכה לכבוד ממפקד חיל הים

חדשות כיפה אלעד רותם 05/09/12 19:01 יח באלול התשעב

המצטיין של קורס חובלים: מתן חזן, בוגר מכינת "עצם"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הערב (ד') יחשוף מפקד חיל הים את דרגותיו של מתן חזן, החניך המצטיין למחזור 125 של קורס החובלים היוקרתי של צה"ל. חזן הוא בוגר המכינה הקדם צבאית "עצם" שבראשה עמד הרב הצבאי הראשי המכהן, תא"ל הרב רפי פרץ, אשר שכנע את חזן להגיע אל קורס הקצינים.

(צילום: דובר צהל)

"הרבצ"ר הוא האיש שהשפיע עליי ביותר בכל הבחירות שעשיתי. בהתחלה כל מה שאתה מדמיין זה שאתה הולך לזחול בג'בלאות ולאכול אבק. אבל בלימודים איתו אתה נכנס לאט לאט להתבוננות ומחשבה על מהות השירות. השאלות האלה עיצבו את השירות שלי ואני חושב שהמצטיין קשור לזה", סיפר חזן.

חזן מתגורר במעלות והוא אח לחמישה, אחד מהם משרת כנווט בחיל האוויר. האתגר של שמירה על אורח חיים דתי במהלך הקורס והשירות המורכב, אפיין אף הוא את שירותו הצבאי. " לא מערימים עליי קשיים, אבל קורה שאתה צריך להתגמש כשאתה חיי בספינה כל כך קטנה. מי שבוחר באורח החיים הזה, במיוחד בספינה, יודע שהוא צריך לתת קונטרה מהצד השני. אני נפגש כל הזמן עם ההתמודדות הזו, והכי קל לוותר עליה בצבא. אבל בשביל לשמור על הקו הערכי הזה צריך להזין את עצמך במה שאתה מאמין כל הזמן", הוא מתאר.