המפכ"ל: יש הבדל בין השכול שלנו לזה של משפחות מחבלים

מפכ"ל המשטרה, התייחס לסערת רזי ברקאי שעורר השוואה בין משפחות מחבלים למשפחות נפגעי הטרור ואמר כי "אי אפשר שלא לחוש את ההבדל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 09:42 יד באדר א'

המפכ"ל: יש הבדל בין השכול שלנו לזה של משפחות מחבלים
הקרן למורשת הכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, התייחס אמש (ב') במרומז לסערה שעוררה ההשוואה שביצע השדר רזי ברקאי, בין הרגשות של משפחות שכולות לבין רגשות של משפחות מחבלים. כך פורסם באתר וואלה.

"אי אפשר שלא לחוש את ההבדל בין השכול שאנו מלווים ופוגשים במבט שלכם ובין זה אשר אנו פוגשים בשנים האחרונות באינטנסיביות בעיני חלק משכנינו", אמר אלשיך בנאום שנשא בפני אלפי משפחות שכולות בכנס של ארגון "יד לבנים" במלון "ליאונרדו" באילת.

"דומה שבעוד אנו בחרנו לקדש את החיים לתת להם משמעות להרים על נס את התרומה של הקורבנות לחברה הישראלית את המורשת שהם השאירו לנו לנצח - אויבינו בחרו לקדש את המוות" אמר אלשיך לנוכחים.

לפני כשבועיים אמר ברקאי במהלך ריאיון שערך בתכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל עם השר גלעד ארדן, כי "מבחינת הרגשות של אמהות שכולות, אני חושב שאין הבדל". הראיון עורר סערה וגל תגובות, שאף החריף כשהעלו לשידור גם את פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין ז"ל, שתקף בחריפות את ברקאי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן