המערער בתיק הגט בצפת: "מאחורי עומדים רבנים בעילום שם"

המערער על תיק הגט לאשה שבעלה הפך לצמח בבית הדין בצפת מספר מדוע הגיש את הגט: "חיפשו אדם שעל שמו יוגש הערעור, אז פנו אליי". האשה שחוששת לחזור לעגינותה: "מתפללת שהרב עובדיה יבוא לבנו בחלום ויעיר אותו מהדרך הלא נכונה שהוא הולך בה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/16 14:55 כז בחשון התשעז

המערער בתיק הגט בצפת: "מאחורי עומדים רבנים בעילום שם"
Yossi Zamir / Flash 90, צילום: Yossi Zamir / Flash 90

לפני כשבועיים החליט הראשון לציון הרב יוסף לדון בערעור שהוגש לבית הדין הגדול על פסק הדין התקדימי של הרב אוריאל לביא שישב בראש ההרכב של בית הדין בצפת ונתן 'זיכוי גט' לאשה שבעלה הפך למצח במשך כמה שנים והיא נותרה בעצם עגונה.

היום פירסמה הכתבת יפעת ארליך בידיעות אחרונות כי המערער הוא אדם בשם ראובן כהן, שעל פניו אינו קשור לסוגיה. לדבריו של כהן, הגיש ערעור על פסק הדין בשמם של קבוצת רבנים אנונימיים.

בשיחה עם 'ידיעות אחרונות' אמר כהן: "מהתחלה שנכנסתי לעניין חששתי מה אגיד אם יתקשרו אלי עיתונאים", אומר כהן ל'דיעות אחרונות', "אני לא איש שיודע לדבר. אין לי שום קשר או ידיעה על המקרה הספציפי, זה רק עניין עקרוני. עשו כאן פריצה בהלכה וקבעו דבר חדש". לשאלה מי עומד מאחורי העתירה הוא השיב: "מאחוריי עומדים רבנים בעילום שם. חיפשו אדם שעל שמו יוגש הערעור, אז פנו אליי".

לדבריו של כהן לאחר ששמע שרבנים רוצים להגיש את הערעור, הוא נתן את הסכמתו לכך שזה יהיה על שמו. לטענתו הוא לא היה מעורה בפרטי המקרה וכלל לא ידע שח' החלה לנהל מערכת יחסים חדשה, "ההגשה של הערעור היא לא חס וחלילה נגד האישה או על המקרה הספציפי שלה. אם באמת בית הדין הגדול רוצים לערער על זה, רוצים לדון בזה שוב, אז כנראה שבאמת צריך לבדוק את זה שוב".

בהמשך סירב כהן לענות על שאלות נוספות והפנה את ארליך לטוען הרבני שלו, בחור בשם רפאל שטוב שלא הסכים לחשוף מי הם הרבנים העומדים מאחורי הערעור ומי משלם את שכרו.

(צילום: יעקב כהן, דוברות בתי הדין)

האשה שקיבלה את הגט בעקבות פסיקתו של בית הדין בצפת רק רוצה להמשיך לחיות את חייה החופשיים:"אם הרב יצחק יוסף רוצה לבטל את הגט, מי לוקח את האחריות שאני אשת איש ומקיימת יחסי אישות? אני? ממש לא. בורא עולם ישפוט אותם ולא אותי". לדבריה, ההחלטה מחזירה אותה אחורה לשנים בהן סבלה כעגונה, "מחזירים אותי למקום שהייתי כלואה. מי נותן את הדין על הסבל שנגרם לי עכשיו כתוצאה מהרצון של הרב יצחק יוסף לבטל את הגט? ממש משחקים בחיי אדם. בורא עולם נתן לי את החיים. מי הם שייקחו אותם ממני? אני גרושה. המשכתי בחיי. בניתי חיים חדשים לי ולבת היקרה שלי. טוב לי ואני מאושרת בחיים שלי היום. תניחו לי ותנו לי לחיות חיים נורמליים. אני רוצה לחיות את חיי בדרך שבה בחרתי. אל תכפו עלי חיים שאני לא רוצה".

ח' מנסה בכל זאת לשמור על זיק של תקווה ומקווה שהרב יוסף ילך בדכי אביו: "אני מאחלת לרב יצחק יוסף שהשם ייתן לו בינה וחוכמה כמו שהייתה לאביו. שימשיך באמת את דרכו של אביו. מתפללת לצדיק הרב עובדיה ומדליקה לו בכל יום נר. מתפללת שיבוא לבנו בחלום ויעיר אותו מהדרך הלא נכונה שהוא הולך בה, וגורם לסבל של המון נשים, ובמיוחד לסבל שלי, שהוא בכלל רוצה לדון בגט שניתן".