המעורבות הנוצרית בקבר דוד נמשכת: ספסלים הוצאו בכדי לאפשר מעבר לתיירים

ספסלי ישיבה הוצאו מאתר הקבר על מנת לאפשר לתיירים הנוצרים להגיע לחדר ׳הסעודה האחרונה׳ המצוי במקום לפי אמונתם. לטענת האברכים התיירים הנוצרים מקיימים במקום טקסי פולחן דתיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/09/14 22:10 יח באלול התשעד

המעורבות הנוצרית בקבר דוד נמשכת: ספסלים הוצאו בכדי לאפשר מעבר לתיירים
Shutterstock, צילום: Shutterstock

המעורבות הנוצרית וההשתלטות על צביון קבר דוד נמשכת. אברכי כולל ומתפללים קבועים שפוקדים את האתר הופתעו לגלות בשבוע האחרון כי ספסלי הישיבה שניצבו במקום נעלמו על מנת לאפשר לתיירים הנוצרים להיכנס למתחם הקבר ולהגיע לחדר הסעודה האחרונה.

הזזת ספסלי הישיבה נעשית במסגרת המאבק הממושך שמתנהל במקום על צביון האתר בניסיון לטשטש את צביונו היהודי. לדברי יוני יוסף מהפעילים היהודיים במקום ״אין שום סיבה שמקום המשמש קרוב לשלושת אלפים שנה כבית כנסת יהפוך לאתר תיירות בפרט כאשר חלק מהתיירים מבצעים במקום טקסי פולחן ועבודה זרה״.

לטענת המתפללים היהודים בקבר דוד, אנשי הנצרות מעוניינים להפוך את המקום לאתר עלייה לרגל עבור עשרות אלפי תיירים נוצרים. כחלק ממאבק זה, פועלים בכנסיות הסמוכות לקבר להפסיק את הגעתם של אברכי הכוללים הלומדים במקום ואת תנועת המתפללים שפוקדת את הקבר.

לדברי אחד האברכים, ככל שיהיו במקום פחות מתפללים ואברכים כך יותר ויותר נוצרים יוכלו להגיע למקום ולהפוך אותו לאתר תיירות עבורם. ״יש כל מיני תכניות של הוותיקן שאנחנו שומעים עליהם להשתלט על המקום וממה שנראה בשטח זה אכן כך״, טען. כחלק מהעימות שמתקיים במקום אף נעקרו באתר מזוזות שהוצבו בכניסות השונות למתחם הקבר.

כזכור, למרות התחייבויות השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ כי הסטטוס קוו בקבר דוד ישמר, בפועל חדר הסעודה האחרונה בקבר דוד הופך לכנסייה. לפני מספר חודשים התקיימה במקום מיסה בהשתתפות מאות ובניגוד לכל ההסכמים והסטטוס קוו הקיימים בקבר בעשרות השנים האחרונות. בנוסף, הוצאו תלמידים מהישיבה במקום בכוח ונאסרו לאחר שאזקו עצמם לעמודים בקבר במחאה על הפרת הסטטוס קוו במקום.

בשנים האחרונות מנסים גורמים בוותיקן לקדם אחיזה של הכנסייה במספר מבנים ברחבי הארץ. לקראת בואו של האפיפיור פרנציסקוס לישראל לפני מספר חודשים נפוצו שמועות לפיהן מתחם הקבר יועבר לכנסייה כמחווה לבכיר הנוצרי.

לאחר מחאה משמעותית מכיוון הציונות הדתית התייחס השר אהרונוביץ במכתב לנושא קבר דוד והתחייב כי לא יעבור לידיים נוצריות ושלא יהיו כל שינויים בסטטוס קוו.