הממשלה תסדיר את מעמד היישובים סנסנה, רחלים וברוכין

זאת באמצעות צוות שרים מצומצם שבראשו יעמוד ראש הממשלה. כמו כן תבקש המדינה לדחות את פינוי שכונת גבעת האולפנה עד למציאת פתרון חוקי למניעת הפינוי

חדשות כיפה אורי פולק 24/04/12 09:24 ב באייר התשעב

הממשלה תסדיר את מעמד היישובים סנסנה, רחלים וברוכין
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקים צוות מצומצם אותו יוביל יחד עם שר הביטחון אהוד ברק והשרים בני בגין ומשה (בוגי) יעלון, במסגרתו יוכשרו חוקית שלושת היישובים סנסנה, רחלים וברוכין - אשר יאושרו כיישובים חדשים.

מדובר בנקודות יישוב שנוסדו במהלך שנות ה-90 בשטחי יהודה ושומרון, ונדרש הסדר משפטי על מנת לאפשר את המשך קיומם. נתניהו החליט להפוך את שלושת היישובים למוכרים על פי חוק "על בסיס החלטות ממשלה קודמות".

בתוך כך התקבלה החלטה נוספת באמצעות שמיניית השרים שמונו לפני מספר ימים על מנת לטפל בסוגיית הסדרת שכונת גבעת האולפנה בבית אל, לפיה המדינה תפנה לבג"ץ בתחילת השבוע הבא, בבקשה לדחות את מועד פינוי השכונה בבית אל. הפרקליטות תבטיח שבתוך זמן קצר היא תגבש פתרון להסדרת השכונה.

השרים מגבשים כעת שני פתרונות חלופיים מרכזיים, כשהאחד הוא העברת הטיפול החוקי בשכונה לידיו של השופט בדימוס אדמונד לוי, ראש צוות הסדרת המאחזים ביהודה ושומרון; הפתרון השני הוא הקמת ועדה חדשה שתבחן אך ורק את מעמדה המשפטי של שכונת גבעת האולפנה.

תושבי השכונה התייחסו להחלטה ומסרו לכיפה כי "השפיות, המוסר והצדק מכריחים קבלת אחריות מצד הממשלה על גורל השכונה. בסוגיית שכונת האולפנה התגלתה בשיאה חתרנות צינית של גורמים רדיקליים במערכת משפט כנגד ממשלה ריבונית ונבחרת. לדרישת הריסת שכונה פורחת באמתלה ואצטלה של בעיה פרוצדוראלית אין אח ורע בעולם החופשי ובמשטרים דמוקרטיים".

תושבי שכונת האולפנה הביעו תקווה כי ממשלת ישראל "תתאזר בגבורה אל מול פקידים הגוררים אותה אל תסריטים הזויים".