הממשלה תממן את הגרעינים התורניים והמשימתיים

הגרעינים התורניים והמשימתיים יזכו תקציב בסך 60 מיליון שקלים, זאת לצורך התרחבות בניית מבני ציבור וירידי קליטה ואכלוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/13 13:40 כד באלול התשעג

הממשלה תממן את הגרעינים התורניים והמשימתיים
הגרעין התורני בלוד, צילום: הגרעין התורני בלוד

בתום חודשים של עבודה, לראשונה תאשר הממשלה בשבוע הבא החלטה אשר תהווה מהפכה של ממש בגרעינים התורניים והמשימתיים. מדובר בתוכנית כוללת, בהיקף כספי חסר תקדים, אשר תכלול את כל המרכיבים הדרושים להצלחתו של הגרעין. על פי ההחלטה, מעתה ואילך המדינה היא זו שתתקצב את הגרעינים באופן ישיר ובתקציב משמעותי.

משרד הבינוי והשיכון בראשות השר אורי אריאל, יקצה בשנתיים הקרובות 50 מיליון שקלים לקידום מפעל הגרעינים. המשרד לפיתוח הנגב והגליל יקצה 10 מיליון שקלים. הסיוע יינתן לצורך הקמת גרעינים חדשים, הרחבת גרעינים קיימים, בניית מבני ציבור לגרעינים, תמיכה ביזמי קהילות, וירידי קליטה ואכלוס.

התוכנית תופעל ע"י מנהלת הגרעינים אשר יעמדו בראשה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ואשר תכלול את נציגי החטיבה להתיישבות, משרד האוצר ומשרד החינוך.

השר אורי אריאל אשר דחף את הנושא אומר: "בזכות היותנו בממשלה, מה שעשינו בעבר בצמצום, כעת אנו יכולים לעשות ברווח. אני בטוח כי הסיוע והמשאבים יופנו להרחבה והתמקצעות הפעילות המבורכת של הגרעינים. בנוסף, דאגנו לכלול גם את הישיבות בהחלטה מתוך רצון לסייע בכל דרך אפשרית"

אריאל דורפמן, שמונה ע"י שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, לרכז מטעמו את הטיפול בנושא אומר: "החלטת הממשלה, מהווה תשתית לדרך ארוכה אשר תעמיד את הגרעינים במרכז העשייה החברתית בישראל, ההחלטה תאפשר לנו לפעול בתחומי הרווחה, החסד והזהות היהודית בגרעיני הפריפריה והמרכז".