הממשלה צפויה לאשר 40 מיליון ש"ח ליו"ש

הממשלה צפויה לאשר 40 מיליון ש"ח לסיוע עבור יישובי יו"ש בגלל הנזק של גל הטרור הנוכחי. השר חיים כץ יתנגד להעברה, כיוון שלדבריו התקציב עבור שירותי הרווחה דל מדי ולא מספק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 06/04/16 18:48 כז באדר ב'

הממשלה צפויה לאשר 40 מיליון ש"ח ליו"ש

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה ביום ראשון תכנית סיוע ליישובי יהודה ושומרון בהיקף של למעלה מ-40 מיליון שקלים.

העברת התקציב ליהודה ושומרון, מגיעה בעקבות פניות רבות לעזרה שהתגברו בגל הטרור הנוכחי. סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, מסר ל'כיפה' כי בחצי שנה האחרונה, ישנה הכפלה במספר הפניות לגורמי הרווחה ברשויות המקומיות ביו"ש: "נוצר עומס גדול מאוד על המערכת. בגדול, התקציב אמור לסייע ולטפל בקהילות שונות באזור יהודה ושומרון, בשביל להקל על התושבים".

דילמוני אמר כי התקציב יחולק בין מספר תחומים שדורשים טיפול בעקבות הטרור: "אנחנו פנינו לראש הממשלה ונעשתה עבודה של צוות מועצת יש"ע והצוות הזה בחן את הנזקים ואת הפתרונות והסיוע שצריך לעשות. דבר ראשון זה סיוע בפעילויות קהילתיות וברשויות הרווחה, הדבר השני הוא סיוע לעסקים הקטנים שנפגעו מכיוון שיש ירידה בהיקפי המסחר ולבסוף סיוע בשיווק התיירות ביהודה ושומרון, שנפגעה מאוד בעקבות הטרור".

למרות התקציב שנועד לעזור לטיפול בשירותי הרווחה, שר הרווחה חיים כץ, הנחשב לתומך של ההתיישבות ביו"ש עומד להצביע נגד התכנית על פי ההצעה, משרדי האוצר והרווחה יעבירו כל אחד 3 מיליון שקלים לרשויות הרווחה ביו"ש - סכום שלדבריו, אינו מספיק לכל הצרכים.