הממשלה המסתמנת: בנט - תמ"ת, פירון - חינוך, אריאל - שיכון

הממשלה הבאה תוצג כבר בימים הקרובים. כעת מסתמן כי נפתלי בנט ימונה לשר התעשייה והמסחר, הרב ח"כ אלי בן דהן ימונה לשר לשירותי דת וח"כ אורי אורבך ימונה לשר ההסברה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/03/13 20:34 כז באדר התשעג

הממשלה המסתמנת: בנט - תמ"ת, פירון - חינוך, אריאל - שיכון
יחצ, צילום: יחצ

צוותי המו“מ הקואליציוני של ”הליכוד ביתנו“ ו“יש עתיד“ ייפגשו הערב (מוצאי שבת) בתל אביב, על מנת לסכם על ההצטרפות לממשלה החדשה. במקביל ייפגשו נציגים של ”הליכוד ביתנו“ עם צוות ”הבית היהודי“ בירושלים, על מנת להגיע לסיכום מקביל על הצטרפותם לקואליציה.

ההתקדמות במו“מ מסמנת את הממשלה הבאה, כפי שהיא נראית נכון לעכשיו: בערוץ 10 דווח כי על פי החלוקה המסתמנת יאיר לפיד יקבל את תיק האוצר בעוד נפתלי בנט ישמש כשר התעשייה והמסחר - ”בעל סמכויות מורחבות“. עוד הוחלט כי ח“כ אורי אריאל יכהן ככל הנראה כשר השיכון, הרב ח“כ אלי בן דהן ימונה לשר לשירותי דת וח“כ אורי אורבך יקבל את תפקיד שר ההסברה.

(צילום: יעקב גולן -cc-by-sa) ח"כ אורי אורבך, שר ההסברה הבא?


הרב ח“כ שי פירון צפוי לקבל, ככל הנראה, את תיק החינוך - במידה והוא אכן יסוכם עם ”יש עתיד“. השר משה (בוגי) יעלון ימונה לשר הביטחון, תיק החוץ יישמר לאביגדור ליברמן, ציפי לבני תמונה כפי שסוכם לשרת המשפטים, ישראל כץ ימשיך לכהן כשר התחבורה, יצחק אהרונוביץ‘ ימשיך בתפקידו כשר לביטחון פנים, סופה לנדבר תישאר במשרד הקליטה ופאינה קירשנבאום תשמש כשרת החקלאות.

בשלב זה עדיין קיימת מחלוקת לגבי גודלה של הממשלה ומספר השרים שיכהנו בה, כמו גם מחלוקות ספציפיות סביב תפקידי הפנים, הבריאות, התקשורת והאנרגיה.