הממשלה אישרה שחרור מחבלים: הבית היהודי התנגדו, הרב פירון תמך

השר אורי אורבך התנגד להצעה ואמר: "תהליך השלום הוא כמו מולך שצריך להאכיל אותו ללא הרף בזרדים והוא לא יודע שובעה". בנט: "אנחנו גולשים במדרון חלקלק"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/07/13 16:59 כא באב התשעג

הממשלה אישרה שחרור מחבלים: הבית היהודי התנגדו, הרב פירון תמך
shutterstock, צילום: shutterstock

הממשלה אישרה היום (א‘) שחרור של כ-100 אסירים ביטחוניים פלסטינים כחלק מהתנעת המו“מ המדיני בין ישראל לפלסטינים. השרים אישרו הקמת צוות שרים מצומצם שידון בזהותם של האסירים הפלסטינים שישוחררו, בו יהיו חברים השרים יעלון, לבני, אהרונוביץ‘ ופרי.

ההצעה אושרה ברוב של 13 שרים לעומת 7 מתנגדים, כשהשרים סילבן שלום ולימור לבנת בחרו להמנע. השרים סופה לנדבר וגדעון סער תמכו בסופו של דבר בהחלטה ובכך אישרו את המהלך. גם שר החינוך הרב שי פירון הצביע בסופו של דבר בעד. הצביעו נגד: נפתלי בנט, אורי אורבך, אורי אריאל, גלעד ארדן, ישראל כץ, יאיר שמיר ועוזי לנדאו.

הרב פירון, תמך (צילום: יש עתיד)

בישיבת הממשלה אמר השר אורי אורבך, שהתנגד להצעה, כי ”לא צריך לשלם במטבע קשה כל כך תמורת סחורה פגומה שאני לא מאמין בערך שלה. תהליך השלום הוא כמו מולך שצריך להאכיל אותו ללא הרף בזרדים והוא לא יודע שובעה“.

יו“ר מפלגתו, השר נפתלי בנט, אמר בדיון כי ”אנחנו גולשים במדרון חלקלק, פעם שחררנו מחבל תמורת חייל חי, אחר כך מאות מחבלים תמורת חייל חי אחכ מחבלים תמורת חייל מת, ועכשיו מאה מחבלים תמורת ״תהליך״. אנו מלמדים את העולם שאצלנו הכל סחיר. לצערי, ההחלטה היום תביא לכך שיגיע היום בו ישוחררו רוצחי משפחת פוגל“.

”דובר על כך שתהליך יביא שקט. המציאות היא הפוכה: אוסלו הביא פיגועי התאבדות בשנת 94-95, קמפ דייויד הביא מעל אלף נרצחים. דווקא עכשיו שקט“, אמר בנט, ”אם הממשלה תגיד היום ״לא״, זו תהיה בשורה של עמידה לאומית וגאווה גדולה. אנחנו בתוך ״קורלס״ של שתי מדינות. זו לב הבעיה. זו קונספציה שגויה מיסודה. את זה צריך לשנות. אני גם קורא לכולם להפסיק לומר: ״אם לא תקום מדינה פלסטינית זה סופה של ישראל״. השתגענו?! ישראל תשגשג גם ללא מדינה פלסטינית. ובטח ככה לא מנהלים משא ומתן“.