המלחמה באנטישמיות: בבריטניה לוקחים דוגמא מישראל

ראש ממשלת בריטניה תכריז על 'הגמשת' המונח אנטישמיות, כך שניתן יהיה להעניש על תופעות שעד כה נחשבו לקלות. בנאומה צפויה מיי לציין את ישראל לטובה כמי ש-"שומרת על זכויות בני כל הדתות, הגזעים והמינים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/16 10:07 יב בכסלו התשעז

המלחמה באנטישמיות: בבריטניה לוקחים דוגמא מישראל
Kostas Koutsaftikis / Shutterstock.com, צילום: Kostas Koutsaftikis / Shutterstock.com

בריטניה תהיה אחת המדינות החדשות לאמץ את ההגדרה החדשה של המונח "אנטישמיות". על רקע גידול של 11% במספר תקריות השנאה בממלכה הבריטית, צפויה היום ראש הממשלה, תרזה מיי, להכריז בנאומה כי התופעה היא "בלתי מתקבלת על הדעת".

לפני כחצי שנה הרחיבה הברית הבינלאומית לזיכרון השואה, בה חברות 31 מדינות, את ההגדרה למונח "אנטישמיות". על פי ההגדרה החדשה "אנטישמיות היא תפיסה מסוימת כלפי יהודים שעשויה להתבטא כשנאה כלפיהם. ביטויים רטוריים ופיזיים של אנטישמיות מופנים כלפי יהודים או לא-יהודים ו/או כלפי רכושם, כלפי מוסדות הקהילה היהודית ומבני דת".

ראש ממשלת בריטניה מיי, שלקחה על עצמה להיאבק בפשעי השנאה, צפויה לומר היום כי לאנטישמיות "אין מקום בפוליטיקה או במדינה הזאת. אני גאה להוביל מפלגה שמחזיקה בעמדה הנחושה ביותר נגד התופעה". מיי, תציין בנאומה את ישראל כדוגמא חיובית לסובלנות ותאמר כי "ישראל שומרת על זכויות בני כל הדתות, הגזעים והמינים, ורוצה לאפשר לכולם לשגשג. מטרתנו בבריטניה היא זהה - ליצור חברה טובה יותר והוגנת יותר, שתסייע לכל אדם להגיע רחוק ככל שכישוריו יאפשרו".