המלונות באילת בסכסוך עם הרבנות: "נפסיק לעבוד אתכם"

התאחדות בתי המלון באילת מאיימת לסלק את 70 משגיחי הכשרות המועסקים בעיר ולפעול להסדרת כשרות פרטית לבתי המלון, זאת בעקבות מה שמתואר על ידי המלונאים כ"גזירות רבות" מצד הרבנות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/07/12 12:13 ה באב התשעב

המלונות באילת בסכסוך עם הרבנות: "נפסיק לעבוד אתכם"
SpecialKRB-cc-by-nd, צילום: SpecialKRB-cc-by-nd

בתי המלון באילת נגד הרבנות הראשית: המלונאים בעיר מאיימים לבטל את הכשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל, להוציא לאלתר את 70 משגיחי הכשרות הפועלים בבתי המלון השונים ולפעול להסדרה של כשרות אחרת, זאת מפני שהם מסרבים "לגזרות הרבות שמנחיתה עלינו המועצה הדתית המקומית".

בשבוע שעבר שיגרו המלונאים מכתב לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב, בו הם טוענים כי "אם יימשך המצב הנוכחי מבחינת דרישות הכשרות, הדבר יביא ל'אסון' על מלונות אילת ולסגירת מלונות". בין היתר מלינים המלונאים על דרישת המועצה הדתית לרכישת רק ירקות נקיים מתולעים ולאפשר למשגיחים לפקח מקרוב על קבלת הבשר המגיע למטבחי המלונות.

שבי שי, מנכ"ל התאחדות בתי המלון באילת, אמר לעיתון "עסקים" כי כיום בתי המלון משלמים ישירות למועצה הדתית כ-9,000 שקל בממוצע בעבור כל משגיח כשרות - ובסך הכל 600 אלף שקל לחודש בממוצע. "אם לא תהיה ברירה נפעל בצעדים קיצוניים. כל המלונות יחזירו את תעודת ההכשר ונדאג לכשרות אחרת. הבנתי שהשלב הבא מבחינת המועצה הדתית הוא לא לאפשר להפעיל מוזיקה בלובי בימי שישי בערב וגם לסגור את הבריכות משום שיש רחצה מעורבת", ציין שי.

"המשך מצב זה הוא אסון לבתי המלון. הם רוצים לקרב את בתי המלון באילת לבני ברק", אומר מנכ"ל התאחדות בתי המלון, "לא יעלה על הדעת שמשגיחי הכשרות יעברו על התעודות ויהיו חשופים למחירים ולסודות המסחריים של כל רשת ומלון".

במשרד לשירותי דת ציינו כי "טענות המלונאים אינן ברורות לנו, ואף לא נעשתה פנייה לגורם כלשהו במשרד על ידי מי מהמתלוננים. נשמח לשבת ולשמוע את טענותיהם".