המכללות הדתיות הרצוג וליפשיץ - מתאחדות

בתוך כשנתיים יושלם המהלך לאיחוד בין המכללות, שיאפשר להן להגיע לכ-5,000 סטודנטים בסך הכל. האיחוד ישפר את מצבן הכלכלי ויציע לסטודנטים מגוון רחב יותר של קורסים ומקצועות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/02/13 18:29 יח באדר התשעג

בתוך כשנתיים יושלם מהלך לאיחוד שתי המכללות האקדמיות הדתיות לחינוך - מכללת הרצוג ומכללת ליפשיץ - זאת בעידוד משרד החינוך.

בשתי המכללות לומדים כיום בסך הכל כ-2,700 סטודנטים, כשהמכללה המאוחדת תאפשר להן להגיע לכ-5,000 סטודנטים בתוך כשנתיים. הרב פרופ' יצחק קראוס, נשיא מכללת הרצוג באלון שבות, הסביר בראיון ל“קול ישראל“ כי ”החזון שלנו הוא מכללה גדולה ומרכזית לכל אזור ירושלים והדרום, כאשר המכללה הזו תתן מענה לכל צרכי החינוך הדתי בישראל“. המכללה תכשיר גם סטודנטים דתיים כמורים לבתי ספר בחינוך הממלכתי.

לדבריו, האיחוד בין המכללות נולד לא רק בשל השיקולים הכלכליים אלא בעיקר מתוך החזון של הקמת מכללה מאוחדת ומרכזית, שנכונה יותר מבחינת מערכתית: ”עדיף לרכז את הלימודים תחת הנהלה אחת ובקמפוסים נפרדים בין תואר ראשון לתואר שני“. הוא ציין כי הסטודנטים עצמם ירוויחו מהאיחוד בין המכללות, שכן הקורסים השונים שהיו מוצעים בכל אחת מהמכללות, יציעו מגוון רחב של קורסים - 15 מקצועות בסך הכל - לכלל הסטודנטים.

בשתי המכללות מצפים כי המהלך יאפשר את העלאת רף הקבלה ללימודי הוראה ואת איכות סגל ההוראה והתלמידים, כדי לשפר בטווח הרחוק את איכות המורים במערכת החינוך הישראלית.