המירוץ לראשות מועצת שומרון מתחמם: שריה דמסקי הודיע על התמודדותו

הבחירות לראשות המועצה האזורית שומרון יהיו בעוד כחודשיים והמרוץ החל להתחמם על ידי המועמדים השונים. יועץ שר החקלאות, שריה דמסקי הודיע על התמודדותו לתפקיד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/06/15 10:12 כב בסיון התשעה

המירוץ לראשות מועצת שומרון מתחמם: שריה דמסקי הודיע על התמודדותו
דוברות, צילום: דוברות

המרוץ לראשות המועצה האזורית שומרון החל להתחמם וכמה מהמועמדים כבר הכריזו על רצונם בתפקיד. זאת לאחר שבשבוע שעבר הכריז גרשון מסיקה על התפטרותו מהתפקיד בשל החקירה שמתנהלת נגדו והיותו עד מדינה. הבחירות יערכו ככל הנראה ב-4 באוגוסט, עוד פחות מחודשיים.

המועמדים הבולטים כרגע הינם ממלא מקום ראש המועצה יוסי דגן, אשר נחשב כמועמד חזק מאוד, ושריה דמסקי, אשר הינו יועצו של שר החקלאות אורי אריאל, וצפוי להיאבק על הכיסא. בניגוד לבחירות הקודמות, אז היה מסיקה המועמד היחיד לראשות המועצה, ועל כן מערכת הבחירות הייתה מנומנמת, הפעם מדובר יהיה ככל הנראה על בחירות סוערות.

בין המועמדים, שריה דמסקי, יועצו של שר החקלאות אורי אריאל, שהודיע על מועמדותו לראשות המועצה האזורית שומרון ביום ב'. דמסקי, בן 37 תושב אלון מורה, שימש עד לאחרונה כיועצו של השר אורי אריאל, שימש כיו"ר מזכירות אלון מורה, כיו"ר הועדה החקלאית של שומרון, בנימין והר חברון, כסמנכ"ל משק אחיה ובתפקידים ציבוריים נוספים.

במכתב ששלח דמסקי לתושבי המועצה בו הוא מכריז על מועמדותו לתפקיד כתב, "מתוך תחושת שליחות אמיתית, וטובת השומרון כולו, ולאחר התייעצויות רבות עם גורמים בכירים בהתיישבות, ובפרט אנשי ציבור מהשומרון, החלטתי להתמודד לראשות המועצה".

דמסקי זכה לברכתו של הבוס, שר החקלאות אורי אריאל שאמר כי ״נוכח האתגרים הרבים הניצבים בפני ההתיישבות בכלל והשומרון בפרט, שמחתי לשמוע על הכרזתו של שריה דמסקי לתפקיד ראש המועצה האזורית שומרון. מהיכרות קרובה לעשייתו ופועלו של דמסקי בשנים האחרונות, אני סמוך ובטוח שהוא האיש הנכון והראוי ביותר לתפקיד ראש המועצה. אין לי ספק שאיש עשייה כמוהו יתרום רבות לפיתוח ולביסוס השומרון ותושביו״.

מועמד בולט נוסף הוא יוסי דגן, שמשמש כסגנו וממלא מקומו של גרשון מסיקה, לאחר שהאחרון השעה את עצמו מתפקידו באופן זמני, לפני שהחליט להתפטר ממנו לחלוטין. התפטרותו של מסיקה באופן מלא הביאה למצב שבו על פי החוק יש לערוך בחירות חוזרות לתפקיד ראש המועצה תוך 60 יום.

גם מאחורי דגן רקורד ציבורי נאה. הוא היה ממגורשי גוש קטיף, הקים וריכז את גרעין המשפחות בשא-נור. לאחר עקירת הישוב הקים את גרעין משפחות המגורשים 'השיבה לחומש'. בשנים האחרונות מתגורר בשבי שומרון ועסק בייסוד מערך ההסברה של השומרון שכונה 'משרד החוץ של השומרון'.

דגן נהנה מאהדה בקרב תושבי השומרון. הוא הביא מאות אח"מים לשומרון וכן מיצב את השומרון כאחת המועצות האזוריות המוצלחות בארץ יחד עם מסיקה.

בנוסף לשני מועמדים אלו, יהיו ככל הנראה מועמדים נוספים אשר יודיעו בקרוב על ריצה לתפקיד. בין היתר הודיע אלי רוזנפלד על מועמדותו לתפקיד, וככל הנראה יהיו עוד מועמדים לתפקיד ראש המועצה האזורית שומרון.