המינוי מעוכב הסיבה: המועמדים מהציונות הדתית

טענות קשות נגד המשרד לשירותי דת והעומד בראשו על עיכוב מינוי ראש המנהלת לשירותי דת בשל חוסר שביעות הרצון מהמועמדים מהציונות הדתית. מהמשרד נמסר:"ההליך עדיין בשלבי גיבוש"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/01/16 10:27 ד בשבט התשעו

המינוי מעוכב הסיבה: המועמדים מהציונות הדתית
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

גורמים במשרד הדתות מעידים כי המינוי של ראש המנהלת לזהות יהודית מעוכב במכוון על ידי השר לשירותי דת, דוד אזולאי, ועל ידי יושב ראש ש״ס, שר הפנים אריה דרעי, דווקא בגלל הזהות של המועמדים - בני הציונות הדתית, כך דווח הבוקר בגל"צ.

לפני כשנה עוד בטרם הבחירות הוציא המשרד לשירותי דת מכרז לתפקיד ראש המנהלת, ולאחר הליך סינון נבחרו ארבעה מועמדים סופיים, אלא שכולם אנשי הציונות הדתית. התהליך הסתיים כבר באוגוסט האחרון, ומאז, כחצי שנה, מחכים המועמדים להחלטת ועדת איתור.

בנציבות שירות המדינה, האחראית על המכרזים בשירות הציבורי, מסרו לגל"צ שלנוכח משך הזמן שבו מתנהל המכרז, בכוונתם לפנות למשרד לשירותי דת ולברר את הנושא.

כזכור, המנהלת לזהות יהודית הוקמה כדי להעביר תכנים נבחרים מתוך היהדות לתלמידי תיכון, בני מכינות קדם צבאיות, סטודנטים וצעירים חילונים במטרה לחזק את הזהות היהודית "המנהלת פועלת להגברת הכבוד, האהבה וההזדהות בין חלקי האוכלוסייה באמצעות שילוב של מרכיבי היסוד של הזהות ההיסטורית והמורשת הלאומית של העם היהודי - "להחזיר את הנשמה היהודית למדינת ישראל", נכתב באתר המשרד.

במשרד לשירותי דת מסרו בתגובה: "אנו בוחנים מספר שאלות בנוגע למבנה המחלקה שלכולן יש השפעה על הליך הבחירה. כל אלה נמצאים בשלבי גיבוש ודיון ולאחר גיבושם ימשך ההליך המכרזי. מדובר במשרה חדשה ובתחום פעילות חדש ולהחלטות שיתקבלו יכולה להיות השלכה על מאייש התפקיד המתאים ביותר למשרה".