המילואימניקים של מגרון קוראים לסירוב פקודה

שליש מתושבי היישוב המשרתים בשירות מילואים פעיל, חתמו על גילוי דעת הקורא לחיילים לסרב פקודה לפינוי יישובים, זאת בעקבות הפינוי ביישוב בשבוע שעבר

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 11:22 יד באלול התשעא

המילואימניקים של מגרון קוראים לסירוב פקודה
energidi, ויקיפדיה העברית, צילום: energidi, ויקיפדיה העברית

שליש מתושבי היישוב מגרון, ששלוש ממבני הקבע שלו נהרסו באישון ליל בשבוע שעבר, חתמו על מכתב הקורא לחיילים לסרב פקודה שתכליתה פינוי יישובים. בעיתון "מעריב" דווח כי במכתבם כותבים אנשי המילואים כי הם נדרשו לנושא "לאור הפיכתו של צבא ההגנה לישראל לצבא פוליטי, תוך פגיעה קשה בזכויות אדם ואזרח".

מדובר על עליית מדרגה בהתנהלותם של אנשי ההתיישבות מול צה"ל, שכן רובם ככולם אנשי מילואים המשרתים שירות פעיל ומשמעותי בצה"ל. בעקבות הפינוי הם כותבים כי "לאור הפגיעה הקשה בנו, תושבי מגרון, אנו קוראים לכל חייל שלא לבצע את פקודת הגירוש, שהיא פקודה בלתי חוקית בעליל ופשע".

במכתבם מזכירים אנשי היישוב כי מגרון הוקמה בשנת 1999 בעידוד ממשלת ישראל, שבראשה עמד בנימין נתניהו. אלא שבעקבות דיון משפטי על עתידו של המאחז ועל רקע עתירה שהגישה "שלום עכשיו", קבע בג"ץ כי יש לפנות 45 ממבני הקבע ביישוב, עד מרץ 2012.

במקביל, תושבי מגרון הפיצו בימיים האחרונים גילוי דעת נוסף הפונה להתיישבות ביהודה ושומרון. "אנחנו קוראים להמונים לבוא ולהצטרף מתוך הבנה שמגרון היא הסכר, שאם הוא ייפול תיפול אחריו ההתיישבות כולה. בגוש קטיף הכל היה חוקי ובכל זאת חרב. אנחנו רוצים להישאר בבית במגרון ורוצים שזכויות האדם והאזרח שלנו יפסיקו להיפגע", כתבו התושבים.