המטה להצלת העם והארץ: ליברמן הולך בדרכו של שרון

המטה להצלת העם והארץ מגיב לדברי ליברמן שאמר כי הוא בעד הסדר מדיני ופינוי ישובים, ומבהירים כי מדובר בחזרה על ניסיון אריאל שרון לטשטש את הרושם השלילי של החקירות נגדו טרם ההתנתקות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/12/14 12:02 ב בטבת התשעה

המטה להצלת העם והארץ: ליברמן הולך בדרכו של שרון
יחצ, צילום: יחצ

המטה להצלת העם והארץ מגיבים לדברי אביגדור ליברמן אודות אפשרות ריאלית מבחינתו לפנות יישובים במסגרת הסכם שלום, ועל רקע הפרסום אודות חקירתה של חברת מפלגת ישראל ביתנו פאינה קרישנבאום, ומבהירים כי הוא הולך בדרכו של שרון, שניסה לטשטש את הרושם השלילי של החקירות נגדו טרם ההתנתקות

"תראו מה קורה עכשיו ברוסיה. אם לא ניזום נגיע לצונאמי מדיני". אמר ליברמן בכנס סגור באוניברסיטת תל אביב. ליברמן ששימש כשר החוץ בשתי הממשלות האחרונות תקף את מדיניותה של ישראל בנושא התהליך המדיני ורמז על פי הדיווח, כי אם ההקפאה תמשך ישראל תמצא את עצמה תחת סנקציות כלכליות בדומה לרוסיה.

ליברמן טען שהוא לא תוקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר בדברים שפורסמו ב'הארץ' "יש לי כבוד לנתניהו, אבל כרגע הגישה שאני מייצג יותר נכונה לעת הזאת. אם לא ניזום נגיע לצונאמי מדיני, היוזמה חייבת להיות הסדר מדיני אזורי כולל".

עוד ציין ליברמן, כי לדעתו יהיה צורך בפינוי יישובים בודדים בדומה לפינוי גוש קטיף בהתנתקות, אם כי הוא בעד שמירה על גושי ההתישבות הגדולים.

בתגובה לגל המעצרים ב'ישראל ביתנו' בחשד לשחיתות ודבריו של ליברמן, אומרים ב'מטה להצלת העם והארץ': "שוב מתברר שליברמן שלאחרונה מצהיר שהוא בעד הסדר מדיני ופינוי יישובים מארץ ישראל, הולך בדרכו של שרון בשיטת "כעומק החקירה עומק הנסיגה". כמה בזוי לראות פוליטיקאים המשנים את עמדותיהם המדיניות לפי התנועות באגף החקירות של המשטרה. חבל מאד שליברמן לא למד לקח מהסוף המר של משפחת שרון והתוצאות ההרסניות של גירוש גוש קטיף".

גורמים בליכוד מסרו בתגובה לדבריו של שר החוץ: ״דבריו של ליברמן ברורים: הוא שובר שמאלה לכיוון ממשלת שמאל עם ציפי, בוז׳י ולפיד. אזרחי ישראל צריכים לדעת כי הפעם הצבעה לליברמן - פירושה הצבעה לממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז׳י והקמת מדינת טרור פלסטינית - חמאסטן שנייה - סמוך לכפר סבא, תל אביב וירושלים״.

כפי הנראה, הסיבה לניסוח העדין של תגובת הליכוד אף היא פוליטית, בליכוד יודעים שישנם סיכויים רבים שיאלצו לשבת עם ליברמן גם בממשלה הבאה ולכן נמנעים מלתקוף אותו בצורה ישירה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן