המחדל בפתח: "אחת מכל שלוש שיחות למוקד החירום ביו"ש לא נענית"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חושף תופעה בעייתית ביותר, בה אחת מכל 3 שיחות למוקד החירום של יו"ש אינה מגיעה ליעדה בשל בעיה מתמשכת. הכתובת נמצאת על הקיר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/08/15 20:56 ט באלול התשעה

המחדל בפתח: "אחת מכל שלוש שיחות למוקד החירום ביו"ש לא נענית"
ביטחון מואז שומרון, צילום: ביטחון מואז שומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ואגף הביטחון של המועצה חושפים הערב (ב') מחדל חמור במוקד הביטחון של יו"ש (1208) במסגרתה אחת מכל 3 שיחות למוקד אינה מגיעה ליעדה.

לטענתם התקלה לדבריהם נובעת מסחבת ואוזלת יד של הגורמים הרלוונטים בצה"ל, שמזה שנתיים אינם מטפלים בכשל דבר המביא לעיכוב בטיפול בנפגעים הפונים לעזרת המוקד.

לדברי דגן: "פעם אחר פעם פנינו לגורמים הרלוונטיים, ולצערי התשובה שאנחנו מקבלים מזה שנתיים היא שהנושא נמצא בעבודה. בטיפול נכון תיקון הבעיה לא צריך לקחת יותר מחודשיים.

"מדובר ברשלנות שעד היום גרמה באירועים רבים לאיבוד דקות קריטיות בטיפול באירועים ביטחוניים, מעבר לחרדה ולעוגמת הנפש של הנפגעים בשטח", הוסיף דגן. חשוב לציין שבמרבית המקרים גורמי החירום השונים: צה"ל, משטרה, מד"א, כיבוי אש, וכוחות הביטחון האזרחיים, מדווחים על אירועים ממוקדי הביטחון האזרחיים.

דגן חושף כי במקרה בו נפגעה איילה שפירא באופן קשה מאוד בפיגוע יידוי תבערה הגיע השיחה למוקד בנימין במקום למוקד שומרון. הנפגעים דיווחו על כך שהם נמצאים באזור היישוב אל מתן אולם במוקד בנימין הבינו שמדובר בישוב מתן המצוי בבנימין ושלחו לשם כוחות. בינתיים נותרו הנפגעים ללא מענה עד להבנת הטעות ביעד השיחה.

כמו כן הוא מתאר את פיגוע הדריסה בשילה שהתרחש לאחרונה. גם אז הגיעה השיחה לשומרון במקום למוקד בנימין דבר שעיכב את הטיפול בנפגעים.

"אנחנו דורשים מהגורמים הרלוונטיים בצה"ל לתת מענה דחוף לכשל הטכני הזה שעלול חלילה בתרחישים מסוימים אף לגבות חיים, הן של אזרחים והן של חיילים. אנחנו מבקשים ומצפים מהגורמים הרלוונטיים בצה"ל ובמערכת הביטחון לתת את המענה". מוסיף דגן