המחאה מחריפה: הסטודנטיות הודיעו כי ישירו בטקס יום השואה

אחרי שהאוניברסיטה הודיעה כי נשים לא תוכלנה לשיר במהלך הטקס, יוזמה חדשה מבקשת מנשים להגיע לטקס ולשיר כמחאה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/05/16 18:49 כו בניסן התשעו

המחאה מחריפה: הסטודנטיות הודיעו כי ישירו בטקס יום השואה
Biuenglishweb-cc-by-sa, אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Biuenglishweb-cc-by-sa, אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה

אוניברסיטת בר אילן לא מאפשרת לסטודנטיות לשיר בטקסים הרשמיים המתקיימים באוניברסיטה, כך פרסמנו בתחילת השבוע באתר 'כיפה'. ההחלטה עוררה את זעם הסטודנטים, והאוניברסיטה מצידה טענה כי אין הדרת נשים מכיוון ולא תתקיים שירה בכלל, אלא נגינה בלבד. זאת על מנת להימנע ממחלוקות.

כעת, מתכוננות הסטודנטיות למחאה אקטיבית באוניברסיטה - אירוע שהוקם בפייסבוק, על ידי סטודנטית לשעבר, מרינה גרוסלנר, קוראת לסטודנטיות להגיע לטקס, להתאגד כקבוצה ולנסות ולשיר אם הדבר יתאפשר.

גרוסלנר אמרה ל'כיפה': "הכי חשוב שמחאה כזו תתקיים ביום השואה, כי ציבור הנשים הוא סוג של קורבן שמופלה פה. זה כאילו לקחו את המקום שלו. לכן בעיניי, מאוד ראוי לקיים את זה ביום השואה".

בעמוד הפייסבוק של האירוע נכתב: "אם יש מיעוט קיצוני, השנוי בעצמו מאוד במחלוקת בתוך היהדות, ששירת נשים ביום השואה מעלה בעיניו אסוצסציות של ערווה, יתכבד הוא ולא יגיע לטקס. אי אפשר תמיד, בשם 'הסובלנות' 'והרצון להימנע ממחלקות' לכפות ערכים בעייתיים על הרוב, ואי אפשר שתמיד נשים ישלמו את המחיר".

סוגייה נוספת עלתה לדיון השבוע, כאשר התברר כי הזמר אייל גולן, יגיע להופיע במסגרת ההופעות של 'יום הסטודנט' מטעם אגודת הסטודנטים של בר אילן. תגובות מחאה רבות צצו ברשת, וגם עצומה, הקוראת לביטול ההופעה.