המועצה הדתית בירושלים נגד גופי הכשרות הפרטיים

במסגרת קמפיין חדש תפרסם מחלקת הכשרות של המועצה "רשימה שחורה" של גופי כשרות פרטיים וחדשים אשר אינם נתונים בפיקוח ואינם עורכים בדיקות כשרות מספיקות

חדשות כיפה אורי פולק 15/04/12 10:45 כג בניסן התשעב

המועצה הדתית בירושלים נגד גופי הכשרות הפרטיים

המועצה הדתית בירושלים יוצאת למאבק מתמשך נגד גופי כשרות פרטיים וחדשים שצצו בשנים האחרונות בישראל בכלל ובירושלים בפרט, תוך מתן כשרות בלתי קפדנית לבתי העסק השונים הפועלים בבירה.

במסגרת קמפיין שיווקי חדש שתוביל מחלקת הכשרות של המועצה הדתית, הציבור יוזהר מפני אותם גופי כשרות פרטיים ובלתי מוכרים, אשר אינם עורכים בדיקות כשרות קפדניות מספיק וקיים חשש שבבתי העסק שעובדים עמם יימכר מזון לא כשר - כך לטענת המועצה.

גורם במועצה הדתית אמר למקומון "ידיעות ירושלים" כי כמה מהגופים שצצו בשנים האחרונות אינם פועלים על פי ההלכה. לדבריו, "הם נותנים הכשר בלי להכשיר את בתי העסק באופן אמיתי ובניגוד לכללי ההלכה, וכך זורים חול בעיני הציבור ומטעים צרכנים שמבקשים לאכול אוכל כשר".

במועצה מציינים כי הקמפיין החדש יתפרסם בכלל לוחות המודעות, תוך פרסום שמות הכשרויות הבעייתיות והחנויות המחזיקות בהן, בקריאה לציבור שלא לצרוך את מרכולתם. "זאת הפעם הראשונה שאנחנו יוצאים בקמפיין גדול כל כך, לאחר שהבנו שמדובר בהכשלה ממשית של הציבור", נטען.

במחלקת הכשרות מציינים כי הקמפיין יתמקד לא רק בצרכנים כי אם גם בבעלי העסקים, הנופלים לא פעם קורבן לאותם גופים פרטיים, המנצלים את חוסר ידיעותיהם תוך שיווק השגחת כשרות שאיננה עומדת בקריטריונים ההלכתיים.