המועמדים בפריימריז: ליכוד עם כיפה

כולם מכירים את אלקין, אבל מה עם אמיר ויטמן? לכבוד הפריימריז בליכוד אספנו עבורכם את רשימת המתמודדים חובשי הכיפה בליכוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/12/14 11:01 ט בטבת התשעה

המועמדים בפריימריז: ליכוד עם כיפה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעוד אלפי המצביעים עושים את דרכם לקלפיות הפריימריז, אספנו עבורכם את רשימת המתמודדים חובשי הכיפה בפריימריז הליכוד שנערך היום לקראת הבחירות לכנסת ה-20, הידועים יותר, והידועים פחות.

זאב אלקין: משמש כיום כיו"ר ועדת הכנסת ויושב ראש הקואליציה. אלקין היה בעברו סגן שר החוץ ויו"ר ועדות החוץ והביטחון ויו"ר סיעת הליכוד. אלקין החל את דרכו בתנועת קדימה ונטש אותה כאשר ציפי לבני זכתה בראשות התנועה, תוך שהוא טוען שהיא הפכה אותה למפלגת שמאל.

אלקין (43) נשוי ואב לארבעה מתגורר בכפר אלדד שבגוש עציון

יולי אדלשטיין: יו"ר הכנסת, אסיר ציון לשעבר. מתמודד בפעם הרביעית בפריימריז הליכוד. הקים את מפלגת ישראל בעלייה שהתמזגה מאוחר יותר בליכוד. שימש כשר לקליטת עלייה וכשר ההסברה והתפוצות.

אדלשטיין (56) אב לשניים ומתגורר בנווה דניאל. אשתו טטיאנה נפטרה לפני כמעט שנה. הגיע בבחירות האחרונות למקום העשירי

משה פייגלין: סגן יושב ראש הכנסת ה-19, מייסד תנועת הימין 'זו ארצנו' וראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד. בפעם הקודמת זכה פייגלין במקום ה-15 ברשימת הליכוד שהפך למקום ה-20 עם איחוד הרשימות עם ישראל בתינו.

פייגלין (52) נשוי ואב לחמשה ומתגורר בקרני שומרון. בבחירות הנוכחיות הודיע פייגלין כי לא יתמודד לראשות הליכוד כנגד נתניהו בניגוד לפעמים הקודמות.

ציפי חוטובלי: סגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים וסגנית שר המדע הטכנולוגיה והחלל. בעבר הייתה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה.

חוטובלי (36) נשואה ואם לתינוקת, עו"ד בהשכלתה, הגיעה בפריימריז האחרון למקום ה-12 וקודמה למקום העשירי, היא מונתה לסגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים ולאחר פרישת שרי יש עתיד היא מונתה לתפקיד סגן שר במעמד שר במשרד המדע הטכנולוגיה והחלל.

שי מלכה: יד ימינו של ח"כ משה פייגלין המשמש כמנכ"ל חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד. פעיל במיוחד בנושא הר הבית.

מלכה, נשוי ואב לשלושה ומתגורר בישוב עתניאל

צחי דיקשטיין: יו"ר אשכולות (איגוד המדרשות) ומתמודד חדש יחסית, הודיע על מועמדותו ביום חמישי האחרון. הוא מתמודד על המקום שמשוריין למחוז יו"ש.

דיקשטיין (36) נשוי ואב לששה מתגורר בברוכין וממקימי היישוב. משמש כמנכ"ל אשכולות ובעבר שימש כיועץ בכיר של השר גדעון סער. דיקשטיין הינו מ"פ חי"ר ורב סרן במילואים. מתמודד על המקום המשוריין למחוז יו"ש. המקום המשוריין ליו"ש הוא ה-33 והוא אינו ריאלי אך ייתכן ומי שיבחר יוכל לטפס כמה מקומות במקרה סביר של התבטלות שריונים אחרים

שבח שטרן: יו"ר המטה הלאומי בליכוד ומי שהיה מראשוני הפוקדים המשמעותיים של הליכוד ביו"ש. שטרן (64) נשוי ואב לשבעה מתגורר ביישוב שילה בבנימין. בעברו היה שותף לחברה המספקת שירותי תכנה לעמותות ומלכ"רים.

יהודה גליק: איש הר הבית שנפצע קשה בניסיון ההתנקשות בו לפני כחודשיים גם הוא מתמודד על המקום המשוריין ליו"ש. בבחירות הקודמות הוא זכה במקום זה ששובץ במקום ה-59 וגליק מקווה לשמר את מעמדו כנציג יו"ש.

גליק שפועל למען העליה היהודית להר הבית ופועל כנגד התנהלות המשטרה בהר טען כי הוא אינו מתכוון להתמודד בפריימריז הפתוח למקום ריאלי בשל אי הסכמתה של אשתו למהלך.

אמיר וייטמן: ממקימי התנועה הליברלית החדשה הדוגלת בשוק חופשי וחירות הפרט. עבד בעברו כעיתונאי וסופר וכיום הוא עובד כיועץ השקעות בבנק הפועלים וכפובליציסט בנושאים כלכליים.

וייטמן (39) שגדל בז'נבה, שוייץ, והיה ממקימי הסניף השוויצרי של הליכוד העולמי מתראיין לעתים תכופות בתקשורת בשפה הצרפתית.