המו"מ הקואליציוני: בבית היהודי דורשים התחייבות לבניה ביו"ש

בעוד המוני הישראלים יוצאים לטיולים לכבוד החג, ממשיכים בבית היהודי ובליכוד בניסיונות לגשר על הפערים. בין היתר דורשים בבית היהודי תיק בכיר, התחייבות לבנות ביו"ש וקידום חוקים שיבלמו את ביהמ"ש העליון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/04/15 09:25 יח בניסן התשעה

המו"מ הקואליציוני: בבית היהודי דורשים התחייבות לבניה ביו"ש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד המוני הישראלים יוצאים לטיולים, לקניות ולחגיגות לכבוד חג הפסח, ממשיכים בבית היהודי ובליכוד בניסיונות הגישור על הפערים הרבים במשא ומתן הקואליציוני, זאת על מנת להגיע להסכמות באשר לכניסה של הבית היהודי לקואליציה.

אתמול נפגשו צוותי המו"מ של שתי המפלגות פעם נוספת, ויצאו ללא הסכמות וללא התקדמות בין הצדדים. על פי מקורות שונים בצוותי המו"מ המשא ומתן תקוע כרגע בשל דרישתו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לתיק בכיר - כפי הנראה החוץ, וכן התחייבות לבניה ביו"ש כחלק מקווי היסוד של הממשלה החדשה.

בנוסף, מעוניינים בבית היהודי לקדם את חוק העמותות החדש, זאת בהסכמה עם הליכוד, וכן לקדם את חקיקת פסקת ההתגברות, המבקשת לבטל את עליונות הרשות השופטת של הרשות המחוקקת ולאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שנפסל על ידי בג"ץ על רקע סתירה בינו לבין חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, כך מתפרסם הבוקר (ג') בעיתון הארץ.

דרישה נוספת אשר מגיעה מטעם הבית היהודי הינה שינוי מהותי בהרכב הוועדה למינוי שופטים, זאת על מנת להחליש את כוחם של שופטי העליון וחיזוק הכוח של הפוליטיקאים בוועדה.

אחד הקשיים בנוגע להגעה להסכמות מגיע מכיוונו של בנט, לאחר שהאחרון דרש כפי הנראה שלא יבוטלו חוק הגיוס וחוק הגיור, שני חוקים אשר הבית היהודי לקח חלק גדול בחקיקתם, ודרישת החרדים לבטלם הינה מבחינת הבית היהודי, לפחות כרגע, הינו קו אדום.

אתמול בערב עדכנה איילת שקד בדף הפייסבוק שלה על אודות המשא ומתן. "המו״מ הקואליציוני נמשך. דנו היום בנושאים הקשורים למערכת המשפט, להתישבות ביהודה ושומרון, לועדת יוקר המחייה ולהעלאת שכר חיילים בשנתם השלישית בשרות".