המהלך הראשון של השר פירון: ביטול המיקוד לבגרויות

הרב שי פירון החליט כי המיקוד לבחינות הבגרות יתפרסם בראשית כל שנת לימודים, ולא חודשים ספורים לפני הבחינות, זאת כדי לאפשר אווירה נינוחה יותר בכיתה ולמנוע לחץ מהתלמידים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/04/13 09:48 כט בניסן התשעג

המהלך הראשון של השר פירון: ביטול המיקוד לבגרויות
ששון תירם, צילום: ששון תירם

שר החינוך, הרב שי פירון, החליט כי כבר משנת הלימודים הבאה יבוטל ה“מיקוד“ לבחינות הבגרות, כשההודעה על צמצום חומר הלימודים הרלוונטי תתפרסם כבר מתחילת השנה, ולא זמן קצר לפני הבחינה.

עם כניסתו לתפקיד, אך לאחרונה, מינה הרב פירון את מנכ“לית משרדו, דלית שטאובר, בראשות וועדה אשר תבחן את הנושא. הוועדה החליטה, כאמור, לבטל את המיקוד, זאת כדי לאפשר למורים ללמד באופן מסודר יותר את החומר הרלוונטי לבחינה ובעיקר לאפשר אווירה נינוחה יותר בכיתה ולמנוע לחץ מהתלמידים. באמצעות ההחלטה ביקש הרב פירון להילחם גם בתעשייה הפרטית שהתפתחה בשנים האחרונות סביב ספרי המיקוד - ספרים שתלמידים ומורים רוכשים מכספם האישי.

בעבר הביע הרב פירון תמיכה בצמצום מספר בחינות הבגרות וקבע כי "בישראל צריכות להיות בין ארבע לשש בחינות בגרות“ - במקצועות הבעה, אנגלית, מתמטיקה, עברית ואזרחות. במקביל לבחינות הבגרות החיצוניות, מציע הרב פירון שורה של בחינות בית ספריות, שיתבססו על עבודות גמר ומחקר - לא מבחנים. "מכיתה י'-י"ב המערכת נמצאת במרדף בלתי פוסק אחרי בחינות. היא לא מצליחה לדבר על ערכים מוסריים, על התנדבות ועל ערכים נוספים", טען בעבר הרב פירון, ”אני מוכן לערוב לכך שמקצועות כמו תנ"ך, היסטוריה ואזרחות רק יפרחו וישגשגו אם מטלת הלמידה תהיה פנים בית-ספרית".