המדריך של צה"ל: כך תפנו מאחזים בלתי חוקיים

מסמך פנימי שהופץ לגדודי אוגדת יהודה ושומרון, כלל שיטה מסודרת לפינוי מאחזים בלתי חוקיים. בני קצובר: במקום להלחם בטרור הערבי, נלחמים בהתיישבות היהודית

חדשות כיפה אורי פולק 28/08/11 09:12 כח באב התשעא

המדריך של צה"ל: כך תפנו מאחזים בלתי חוקיים
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

אוגדת יהודה ושומרון של צה"ל הפיצה השבוע לגדודיה מסמך העוסק בפינוי מאחזים בלתי חוקיים, תוך פירוט מדויק של הפעולות אותן יש לבצע בעת הפינוי. המסמך, שפורסם הבוקר (א') באתר החדשות Ynet, עורר זעם בקרב ההתיישבות, בעיקר בשל עיתוי פרסומו - דווקא על רקע ההסלמה בדרום הארץ.

על פי המסמך עולה כי על החיילים העוסקים בפינוי המאחז להקים עמדות תצפית באזור הפינוי, להקפיץ לתגבור כוחות מג"ב ומשטרה, להציב חסימות שונות בדרך אל המאחז, על מנת לבודד את המקום ולחסום הגעת מתיישבים אליו, וכמו כן לחלק את השטח לגזרות ותפקידים בין המפקדים והחיילים.

כפי שפורסם בכיפה, רק בשבוע שעבר סירב חייל מחטיבת "כפיר" פקודה לפינוי המאחז רמת מגרון - וכתוצאה מכך נשפט על ידי מפקדיו ונשלח למחבוש בן 20 ימים. גם הפינוי הזה, שנערך במקביל לאירועים בדרום, עורר זעם בקרב ההתיישבות.

"עצוב מאוד לראות שצה"ל נאלץ להקדיש זמן, משאבים והערכות להתמודד מול יהודים חלוצים, כאשר אויבינו מרימים ראש ומזכירים לנו שוב ושוב, שהפגיעה בחלוצי גוש קטיף היא שהביאה לגל הטרור הנרחב בדרום הארץ", אומר יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, בהתייחס לפרסום המסמך. "אני קורא למנהיגי המדינה לסייע להתיישבות היהודית ולהלחם בטרור הערבי ולא להפך", הוסיף קצובר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מדובר במסמך המפרט את סדר הפעולות לכוח שנקלע לאירוע סדר ציבורי ישראלי. בצה"ל מבהירים כי אין בפקודה בכדי להסיר מאחריות המשטרה בטיפול באירועים כאלה. אין במסמך בכדי להצביע על כוונות פינוי כלשהן".