המדינה נמנעת מלפנות מאחז ערבי בלתי חוקי

על רקע פינוי עמונה המתקרב, תנועת רגבים עתרה לבג"ץ בדרישה לפנות מאחז ערבי בלתי חוקי שנבנה על אדמות מדינה בשטח היישוב לשם. "זו המחשה מצויינת לבעייתיות של סדרי העדיפויות של גופי האכיפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/12/16 12:18 טו בכסלו התשעז

איפה ואיפה? מדינת ישראל והמנהל האזרחי נמנעים במשך שנים ולפנות מאחז ערבי בלתי חוקי, שנמצא בתוך שטח השייך ליישוב לשם שבשומרון. כך עולה מעתירה של תנועת רגבים לבג"ץ.

על פי העתירה, שמכוונת לשר הביטחון והמנהל האזרחי, מדובר מכמה מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי על אדמות מדינה בתוך תב"ע בתוקף של היישוב לשם שבשומרון. לטענת רגבים, בשנתיים האחרונות המאחז הבלתי חוקי גדל ומתפשט לשטחים נוספים. לדבריהם, רשויות האכיפה מודעים למבנים אך נמנעים מלאכוף את החוק ולהרוס אותם.

עו"ד בועז ארזי מרגבים אומר כי "המבנה נשוא העתירה מהווה המחשה מצויינת לבעייתיות של סדרי העדיפויות שמציגים גופי האכיפה". לדבריו, " המבנה הזה הוקם על אדמות מדינה בתוך תב"ע בתוקף של היישוב לשם ולמרות שנפתח תיק פיקוח לפני כמעט עשור, לא בוצעה כנגדו שום אכיפה. בינתיים המקום הפך למאחז של ממש והוא הולך ומתרחש ומונע את המשך פיתוח הישוב על פי התכניות המאושרות".

בעקבות העתירה, אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כי "האפלייה כלפי תושבי יו"ש היהודים ואי השוויון בפני החוק מעולם לא היו ברורים יותר. בזמן שאנחנו דומעים על 50 בתים של עמונה אותם ממהרת המדינה להרוס, עומדת המדינה באוזלת יד מול בית אחד ויחיד היושב על אדמות מדינה מזה עשור. זו התרשלות של פקידים ופגיעה חמורה בזכויותיהם של תושבי לשם ועלי זהב. ומדיניות תמוהה ביותר הגורמת לחשוב כי יש למישהו אינטרס לפגוע בתושבי יו"ש היהודים. אני קורא לגורמים הרלוונטיים לעשות את עבודתם".